راه‌اندازی سامانه آنلاین محاسبه اجزای سیستم آبگرمکن خورشیدی

یک سامانه آنلاین جهت محاسبه اجزای سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمکن‌های خورشیدی توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این سامانه برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان منتظر مستقر در پارک علم و فناوری خراسان راه‌اندازی شد و در قالب دو جلد کتاب به چاپ رسید.
در این پروژه که با همکاری شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با موفقیت به اتمام رسید، مطالعات و تهیه دستورالعمل طراحی و اجرای انرژی‌های تجدیدپذیر (آبگرمکن خورشیدی و پمپ حرارتی زمین گرمایی) جهت سامانه‌های تاسیساتی ساختمان در دستور کار قرار گرفت.
از نتایج این پروژه می توان به چاپ دو جلد کتاب تخصصی در زمینه آبگرمکن‌های خورشیدی و پمپ حرارتی زمین گرمایی اشاره کرد. این کتب تنها مراجع بومی شده در زمینه طراحی، نصب و نگهداری پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمکن خورشیدی در کشور هستند.
مهندس حامد مصلحی، طراح این سامانه گفت: آبگرمکن خورشیدی ازجمله سیستم‌های غیرفعالی است که می‌تواند با بهره‌گیری از تابش خورشیدی، حرارت موردنیاز جهت آب گرم مصرفی و همچنین گرمایش ساختمان را فراهم کند. با توجه به اینکه انرژی تابشی خورشید در ایران نسبت به میانگین جهانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، پتانسیل خوبی جهت استفاده از انرژی خورشید ازجمله جهت آبگرمکن خورشیدی در کشور وجود دارد. پمپ حرارتی زمین‌گرمایی نیز ازجمله سیستم‌های پربازده تأمین حرارت و برودت مورد نیاز ساختمان بوده که می‌تواند با بهره‌گیری از ثبات دمایی زمین، موجب کاهش مصرف انرژی سیستم سرمایش و گرمایش شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;