راه‌اندازی اولین توربین ملی کشور

 

معاون وزیر نفت از راه‌اندازی اولین توربین ساخت ملی خبر داد و گفت:‌ با 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌توان 9 میلیارد دلار در سال درآمدزایی ایجاد کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری در دومین همایش ملی اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی با اعلام این‌که 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری باید در بخش بالادستی صنعت نفت صورت گیرد، گفت: اگر موفق به انجام چنین سرمایه‌گذاری شویم، بهره‌وری 14 درصدی برای این سرمایه‌گذاری متصور است.

وی با بیان این‌که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی هدایت منابع مالی به صورت بهینه در بخش‌های مورد نیاز است، مدیریت مصرف انرژی را یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:‌ در حال حاضر مصرف انرژی در ایران 50 برابر نرم جهانی است.

خجسته‌مهر، پتانسیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی را 20 میلیون بشکه در سال اعلام کرد و گفت: می‌توانیم به جای فرآورده‌های نفتی گاز را به عنوان سوخت صنایع تحویل دهیم تا این‌گونه فرآورده‌های نفتی مازاد خود را صادر کنیم که در نتیجه درآمد بیشتری نصیب کشور می‌شود.

به گفته معاون وزیر نفت فقط با 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌توان 9 میلیارد دلار در سال درآمد ایجاد کرد.

وی از پایان ساخت اولین توربین ملی در کشور خبر داد و گفت: این توربین ملی به زودی در صنعت نفت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خجسته مهر با اعلام این که در حال حاضر 1.5 میلیون نوع کالا در صنعت نفت به کار می‌رود، افزود: از این تعداد 400 هزار قلم کالا پرمصرف محسوب می‌شوند.

به گفته معاون وزیر نفت از سال 84 تا سال گذشته 600 هزار قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت از صنعتگران داخل و 234 هزار قلم کالا از خارج تامین شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;