راهکار هایی در اولین همایش

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خانه خبر گيتي پسند، اولين همايش برچسب انرژي ساختمان، چهارشنبه 11 شهریور ماه در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود و گروه صنايع گيتي پسند نيز در اين همايش ضمن برپايي غرفه جنبي، يك كارگاه آموزشي را نيز برگزار مي كند.

مهندس علي طباطبايي پور مدير بخش انرژي و تاسيسات گروه درباره اين همايش به خانه خبر گيتي پسند گفت: اين همايش در سطح بالايي برگزار مي شود و حضور وزير راه و شهرسازي به عنوان دبيركل همايش نشان دهنده اهميت آن است كه گروه صنايع گيتي پسند نيز در آن حضوري فعال دارد.

وي ادامه داد: در داخل كشور شركت هاي زيادي در صنعت ساختمان حضور دارند كه هر كدام با درجه اي از كيفيت به فعاليت مي پردازند، در اين ميان برخي از اين شركت هاي سرمايه گذار، ساختمان هايي با كيفيت بالا مي سازند كه بايد با ساختمان هاي با كيفيت پايين تر تمييز داده شوند. برچسب انرژي ساختمان تنها معياري است كه ساختمان هاي با كيفيت بالا و كيفيت پايين تر را از هم جدا مي كند.

مدير بخش انرژي و تاسيسات گروه افزود: از نگاه مهندسين تاسيسات، ساختمان با كيفيت، ساختماني است كه هم شرايط آسايش را فراهم كند و هم با كمترين مصرف انرژي بتواند اين آسايش را فراهم كند، بنابراين ممكن است ساختماني بتواند آسايش خوبي براي ساكنين پديد آورد اما به قيمت مصرف بالاي انرژي كه اين هم پذيرفتني نيست.

طباطبايي پور خاطر نشان كرد: مهندسين تاسيسات به دنبال اين هستند كه حداكثر آسايش را با حداقل مصرف انرژي در ساختمان ايجاد كنند كه با برچسب انرژي ساختمان اين پارامتر، قابل سنجش است.

وي با بيان اينكه گروه صنايع گيتي پسند معتقد است بايد تحولي در حوزه انرژي ساختمان در كشور پديد آيد افزود: معتقديم هم اكنون ساختمان ها با حداقل آسايش و حداكثر مصرف انرژي ساخته مي شوند و بي دليل نيست كه مصرف انرژي در ايران چندين برابر ميانگين جهاني است.

مدير بخش انرژي و تاسيسات گروه به ايده ساختمان انرژي مثبت (energy plus) اشاره كرد و افزود: در حاشيه برگزاري اين همايش، كارگاه ايده ساختمان انرژي مثبت با استفاده از سامانه جامع انرژي گيتي پسند برگزار مي شود كه مخاطبان آن مديران، مهندسان، معماران و دست اندركاران حوزه انرژي و ساختمان مي باشند.

طباطبايي پور سرفصل هاي اين كارگاه آموزشي را بروز بحران ها، مقدمه هايي بر ظهور مفاهيم جديد در حوزه ساختمان و انرژي، نگاهي به اهداف و برنامه هاي كشورهاي توسعه يافته، برآيند اقدامات انجام شده در بهينه سازي مصرف انرژي در ساختمان هاي ايران و معرفي ايده ساختمان انرژي مثبت با سامانه جامع انرژي گيتي پسند بيان داشت.

وي درباره ايده ساختمان انرژي مثبت نيز گفت: گروه صنايع گيتي پسند معتقد است در ساختمان هايي كه از محصولات اين گروه صنعتي استفاده مي شود نه تنها مبحث بهينه سازي مصرف انرژي رعايت مي شود بلكه خود ساختمان مي تواند توليدكننده انرژي از جمله برق باشد و آن را به شبكه توزيع تزريق نمايد.

مدير بخش انرژي و تاسيسات گروه درپايان ابراز اميدواري كرد اين همايش فضاي خوبي براي هم انديشي فعالان عرصه صنعت ساختمان پديد آورد.

 

 

 

محورهای همایش:

چگونه اجرایی شدن طرح برچسب انرژی ساختمان

الزامات اجرایی، توجیهات اقتصادی و چالش پیش روی اجرایی شدن طرح برچسب انرژی ساختمان

فرهنگ سازی در زمینه اجرایی شدن طرح برچسب انرژی ساختمان

چگونگی بهره گیری از انرژی تجدیدپذیر در ساختمان

روش های بهینه سازی و بهره وری انرژی در ساختمان

معرفی انواع سیستم ها و تجهیزات نوین در ساختمان


دبیر کل همایش:

دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;