بندرعباس هم به چالش کشیده شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در کنار مشکلات آبی کشور مشکل آب بندرعباس را نیز باید اضافه کرد. در این بین، استاندار هرمزگان گفت: با ایجاد خط انتقال و تخصیص آب از سد جگین جاسک می توانیم بخشی از مشکل آب بندرعباس و دیگر مناطق هرمزگان را حل کنیم.

جاسم جادری در نشست بررسی اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای هرمزگان خواستار تخصیص آب از سد جگین شد و افزود: در حال حاضر آب بسیاری در این سد موجود است که وزارت نیرو و یا کشاورزان نیز از آن برداشت نمی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از درخواست های ما افزایش میزان تخصیص و تامین نقدینگی پروژه های ماده 12 – 10 به استان هرمزگان برای رفع مشکل کم آبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان تخصیص اعتبارات از این محل به هرمزگان 33 درصد و نقدینگی نیز 14 درصد است که با توجه به وضعیت خاص هرمزگان درخواست توجه ویژه در این خصوص داریم.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: برای احداث مجتمع های آبرسانی روستایی نیز مشکلاتی داریم که با رقم500 میلیون دلاری که برای آبرسانی روستایی در کشور تصویب شده و اختصاص سهم هرمزگان امیدواریم این مشکل نیز حل شود.
جادری بیان داشت: در زمینه فرهنگ درست مصرف آب در هرمزگان نیز باید با برنامه مناسب فرهنگ سازی صورت گیرد تا شاهد صرفه جویی باشیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;