دولت بوليوي نيروگاه هاي متعلق به يک شرکت اسپانيايي را ملي اعلام کرد

 

بولیوی روز شنبه تاسیسات عظیم تولید برق در این کشور را که در اختیار شرکت اسپانیایی ایبردرولا بود ملی اعلام کرد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دقایقی پیش از این اعلام، پلیس و سربازان بولیوی به دستور ایوو مورالس، رییس جمهور این کشور وارد محل تاسیسات فوق شدند و آن را تصرف کردند.

مورالس در حکمی دستور به ملی سازی تاسیسات برق متعلق به این شرکت اسپانیایی در شهرهای لاپاز و الفئو داده است.

سربازان بولیویایی در شهر لاپاز بعد از صدور حکم رییس جمهور کنترل نیروگاه های مذکور را در دست گرفتند و همزمان پلیس این کشور نیز دفاتر مربوط به این شرکت را تصرف کرد.

تصرف نیروگاه فوق تازه ترین اقدام مورالس برای ملی سازی مراکز زیرساختی در این کشور است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ماه می میلادی یکی از شرکت های فرعی یک شرکت بزرگ دیگر اسپانیایی را به نام رد الکتریکا کورپوراسیون ملی اعلام کرده بود.

مورالس که نخستین رییس جمهوری است که نماینده اکثریت بومی در بولیوی است از زمان به قدرت رسیدن در سال 2006 صنایع نفت، ذوب فلزات، شرکت های برق، پالایشگاه ها و صنایع مخابراتی را در این کشور ملی اعلام کرده است.

مورالس در بیان حکم خود گفته است که علت ملی سازی شرکت اسپانیایی ایبردرولا آن بوده است که مسوولان این شرکت از مشترکان خود در مناطق روستایی بیش از مشترکان شهری تعرفه می گرفته اند و خدمات ارایه شده آنها نیز به مناطق فوق یکسان نبوده است.

وی در مراسمی در مقر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: quotation mark ما مجبور به اتخاذ این اقدام هستیم تا نرخ های مربوط به خدمات عمومی یکدست شود quotation mark و خدمات ارایه شده به شهرها با خدمات ارایه شده به روستاها از نظر کیفیت برابر گردد.

وی گفت که بعد از محاسبه ارزش اموال تصرف شده به شرکت اسپانیایی مذکور خسارت پرداخت خواهد شد.

دولت اسپانیا بعد از ملی اعلام شدن شرکت رد الکتریکا در ماه می از دولت بولیوی خواسته بود که دیگر چنین تصرفاتی در این کشور تکرار نشود.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;