دستگاه کنترل پدیده حفره زایی در پمپ های آب رسانی طراحی و ساخته شد

دستگاه کنترل پدیده حفره زایی در پمپ های آب رسانی طراحی و ساخته شد

این طرح پژوهشی هم اکنون در مرحله ثبت اختراع می باشد و با همکاری سه پژوهشگر دانشگاهی انجام شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز محمد دانشگر  افزود: این طرح پژوهشی هم اکنون در مرحله ثبت اختراع می باشد و با همکاری سه پژوهشگر دانشگاهی انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: پمپ های گریز از مرکز در صنایع مختلف، کاربرد داشته و برای جابجا کردن سیال از طریق سامانه لوله کشی استفاده می شود.

 

وی بروز پدیده حفره زایی را یکی از مشکلات عمده در استفاده از سامانه های پمپاژ آب ذکر کرد و افزود: این پدیده می تواند موجب اختلال سامانه های مربوطه در بخش های مختلف شود.

 

دانشگر گفت: پدیده کاویتاسیون و مشکلات ناشی از آن، کارشناسان و محققان را بر آن داشت که سامانه کنترلی هوشمندی به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ ها در صنایع مختلف، طراحی کنند.

 

وی ادامه داد: تاکنون در مورد پدیده کاویتاسیون و منشاء به وجود آمدن آن مطالعات بسیار زیادی در کشورمان صورت گرفته است، اما در مورد کنترل این پدیده با استفاده از سامانه هوشمند گزارشی ارائه نشده است.

 

به گفته وی،در سطح بین المللی نیز تنها دو کارخانه طراحی سامانه های هوشمند پمپ در کشور آمریکا، کنترل این پدیده را در بخشی از سامانه خود قرار داده اند.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: از این سامانه هوشمند می توان در بخش های مختلف صنعت از جمله نیروگاه ها، تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی، سردخانه ها، سامانه های خنک کن و پتروشیمی، استفاده کرد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;