دستکاری کنتور برق، جرم قطعی است

سخنگوی صنعت برق کشور  با اشاره به خبری مبنی بر دستکاری کنتور‌های برق برخی از ادارات به منظور کاهش بار مالی قبوض برق، گفت: در واقع هرگونه دستکاری کنتور برق از مصادیق سرقت یا کلاهبرداری بوده و برحسب تشخیص دادگاه مجازات‌هایی برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز،سخنگوی صنعت برق کشور نسبت به دستکاری کنتور به منظور کاهش بار مالی قبوض برق هشدار داد.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور  با اشاره به خبری مبنی بر دستکاری کنتور‌های برق برخی از ادارات به منظور کاهش بار مالی قبوض برق، گفت: در واقع هرگونه دستکاری کنتور برق از مصادیق سرقت یا کلاهبرداری بوده و برحسب تشخیص دادگاه مجازات‌هایی برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.
او ادامه داد: اگر به شرکت توانیر صحت دستکاری کنتور برق محرز شود قطعا برخورد و جریمه‌های سنگینی اعمال می‌کند.
سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: ما در کشور در حال حاضر کنتور‌های خراب بسیاری داریم، ولی اگر موضوع دستکاری کنتور توسط ماموران توانیر محرز شود طبق قانون برخورد می‌کنیم چرا که این کار به راحتی قابل شناسایی است.
رجبی مشهدی گفت: اگر دستکاری صورت بگیرد هرگونه عواقب آن به عهده مشترکان خواهد بود و در صورتی که لوازم برقی مورد استفاده در منزل و تجاری نیز دچار آسیب شود، از شمول پرداخت بیمه خارج می‌شود و خسارت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. سالیانه در کشور حدود یک میلیون کنتور برق جهت رفع فرسودگی تعویض می‌شود.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;