دروازه جهنم کشف شد!

دروازه جهنم ترکمنستان جزء یکی از عجیب ترین و ترسناک ترین مکان های جهان در کنار روستای دروازه قره‌ قوم، استان آخال کشور ترکمنستان به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این مکان اعجاب انگیز در اختیارشما فرار بدهیم.
دروازه جهنم کجاست؟
دروازه جهنم و یا همان دروازه دوزخ در واقع گودالی بسیار عمیق و بزرگ است که به طور دائمی در آتش می سوزد، مطمئنا برایتان این سوال پیش می آید که چطور چنین چیزی ممکن است، به همین منظور در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه کشف این گودال و یا همان دروازه جهنم را برای شما توضیح دهیم.
کشف دروازه جهان
در دهه ۸۰ قرن بیستم میلادى، دانشمندان روسى در سیبرى دسته اى از آزمایشات حفارى را به سرپرستى دکتر پرفسور آزاکوف اجرا می کردند. این گودال ها معمولا به هدف تحقیقات ژئوتکنیک یا همان مهندسی جغرافیایى و یافتن مکانی از ذخایر نادر معدنی حفر می شدند، در این مورد نیز، زمین شناسان در روسیه به دنبال کشف نفت و گاز به حفاری پرداختند تا اینکه به این گودال اعجاب انگیز رسیدند.
حفارى آن ها بدون هیچ مشکلى در حال پیشروى بود تا زمانى که به عمق ۹ مایلى زمین مى رسند که ناگهان مته وارد یک فضاى خالى مى شود.
دروازه جهنم کشف شد!
سنسورهاى دماسنج مته، دماى گودال را بالاى ۱۱۰۰ درجه سانتى گراد نشان مى داد. پس تیم تحقیقاتى تصمیم گرفتند یک میکروفون مقاوم در برابر دما هاى بالا براى ارزیابى به گودال دروازه جهنم بفرستند. میکروفون فقط ۳۰ ثانیه به داخل گودال رفت و قبل از ذوب شدن از گودال دروازه جهنم خارج شد. اما در همان ۳۰ ثانیه، دانشمندان به صداهاى عجیبى روى نوار برخورد کردند. طبق گفته افرادی که به این صدا گوش کرده اند، صدای ضبط شده شبیه به گریه و شیون هزاران نفر بوده است، اما تا کنون دلیل این صدا ها کشف نشده است.
دروازه جهنم را می توان به عنوان یکی از عجیب ترین نقاط موجود بر روی کره زمین دانست، امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با این مکان وحشتناک کسب کرده باشید، شما در رابطه با دروازه جهنم چه فکری می کنید؟ آیا این مکان دروازه ایست به سوی سرزمین های ناشناخته؟
منبع لحظه آخری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;