درخواست امکان صدور مجوز نظام مهندسی ساختمان (طراحی برق)

به گزارش تاسیسات نیوز، گروهی از مهندسان برق درخواست امکان صدور مجوز نظام مهندسی ساختمان (طراحی برق) برای دارندگان مدرک مهندسی برق مخابرات را به رئیس جمهور ارائه کردند.
جناب آقای مهرداد بذرپاش
وزیر محترم راه وشهرسازی
با اهداء سلام؛
احتراماً به اطلاع می‌رساند سال‌هاست که تحت عنوان «رشته‌ی مرتبط» به دارندگان مدرک مهندسی مخابرات مجوز شرکت در آزمون طراحی برق ساختمان داده نمی شود که بنا به دلایل ذیل خواهان تجدید‌نظر در این امر هستیم:
۱- سیستم‌های جریان ضعیف شامل: تلفن، آنتن مرکزی، آیفون، اعلام حریق، شبکه‌های کامپیوتری، دزدگیر و اخیراً در برخی استان‌ها فیبر نوری و تلویزیون مداربسته با رشته‌ی مخابرات همخوانی بیشتری دارند.
۲- جهت طراحی برق ساختمان همان اطلاعات پایه‌ی رشته مهندسی برق (کلیه‌ی گرایش‌ها) کفایت می‌نماید و نهایتا فقط سه واحد دانشگاهی (تاسیسات برق) با این موضوع همبستگی کامل دارد. (مثلاً رشته‌ی مهندسی برق الکترونیک کدام واحد دانشگاهی مرتبط با برق ساختمان را گذرانده که رشته‌ی مهندسی برق مخابرات نگذرانده است؟)
۳- خاصه این‌که شرط قبولی در آزمون مربوطه (طراحی برق ساختمان) هم وجود دارد.
بنابراین امضاکنندگان این درخواست از آن مقام محترم خواهشمندیم دستور فرمایید بدون تعارض منافع صنفی و گروهی تصمیم‌گیرندگان این امر با عدالت و انصاف کامل مورد بازبینی قرار گیرد. (خصوصا این‌که در مجلس محترم شورای اسلامی فعلی هم قوانینی در راستای سهولت در صدور مجوزهای کسب و کار حرفه‌ایی در جریان است)
با تجدید احترام؛ پیشاپیش از توجه و اقدام حضرتعالی سپاسگزاریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;