دربی مناسب پارکینگ منزل شما

دربی مناسب پارکینگ منزل شما

از درب بازکن ریلی می توان در پارکینگ های مسقف و باز استفاده نمود زیرا که باز و بسته شدن این درب اتوماتیک کم صدا است و برای ساکنین مجتمع آلودگی صوتی ایجاد نمی کند .

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز   ساختار درب اتوماتیک ریلی به این صورت است که یک لنگه درب که اکثرا از دو و نیم متر عرضش بیشتر است به صورت کشویی به سمت راست یا چپ رفته و محیط ورودی را به کلی باز میکند درب ریلی برای مکانهایی استفاده می شود که به تمام فضای ورودی پارکینگ احتیاج دارند و یا اندازه درب به قدری بزرگ و سنگین باشد که استفاده از مدل های دیگر مانند درب پارکینگ لنگه ای ، زیر سقفی یا زیر سطحی مقرون به صرفه نباشد .

از درب بازکن ریلی می توان در پارکینگ های مسقف و باز استفاده نمود زیرا که باز و بسته شدن این درب اتوماتیک کم صدا است و برای ساکنین مجتمع آلودگی صوتی ایجاد نمی کند .در کشور ما بیشتر از درب ریلی در مکان های صنعتی مانند کارخانه ها و انبار ها استفاده و نصب می شود . امروزه نیز استفاده از درب کشویی ودرب بازکن های ریلی به دلیل کم صدا بودن و زیبایی همچنین کم جا بودن آن در مجتمع های مسکونی و تجاری نیز رو به افزایش است . از محدودیت های درب های ریلی می توان به سرعت پایین آن هنگام باز و بسته شدن درب و الزام داشتن فضایی آزاد معادل اندازه خود درب در سمت چپ و راست آن میتوان اشاره کرد . درب بازکن اتوماتیک مناسب با درب ریلی در کل تنوع خاصی ندارد و همگی به یک صورت کار می کند . معمولا موتور گیربکس را در بالا یا پایین انتهای درب قرار می دهند و به موازات چرخ و درب دنده آن ریل را روی درب نصب می کنند . حرکت چرخ دنده ریل را به حرکت در می آورد و درب به جلو و عقب حرکت خواهد کرد . در زیر به یک سری از فاکتورهایی که می بایست در انتخاب درب اتوماتیک ریلی  به آن دفت کنید اشاره می شود :

وزن و سنگینی درب پارکینگ :

درست است که عرض درب نیز باید مورد توجه قرار گیرد اما وزن درب تاثیر بیشتری در انتخاب درب بازکن اتوماتیک درب ریلی دارد .

فرض به این که درب ریلی شما چرخ ها و گایدریل های خوبی دارد و بنابراین وزن درب به عنوان اولین گزینه مورد توجه است .

درب اتوماتیک ریلی

شیب و ساختار درب پارکینگ :

دومین گزینه شکل و ساختار درب پارکینگ است . به عنوان مثال یک درب ریلی با تیرک عمودی ۲۵mm با فاصله طولی ۱۵۰mm بین هریک از آنها نسبت به درب پارکینگی با ساختار یک تیرک عرضی که در سرتاسر عرض درب قرار گرفته است در برابر باد کمتر به صورت عایق عمل می کند و به موتور درب اتوماتیک کمتر فشار می آید . توجه به میزان عایق بودن و مقاومت درب پارکینگ در برابر باد و طوفان با در نظر گرفتن موقعیت مکانی درب ، ابعاد درب ، زیر بنا و پایه درب پارکینگ جزو فاکتورهای اصلی است . مثلا درب پارکینگی با ساختاری شامل یک تیرک عرضی در محیطی باد خیز مانند مکانی ساحلی در معرض وزش باد ، عایق تر عمل می کند و مشخص است که فشار بیشتری به موتور درب بازکن وارد می شود در حالی که درب پارکینگی در همان وزن و اندازه با ساختار باز و بدون تیرک عرضی در برابر باد کمتر عایق می باشد . برخلاف درب پارکینگ های لنگه ای که عایق بودنشان در برابر باد برای آن ها می تواند به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شود در مورد درب های ریلی به آن اندازه حساس نیست اما می بایست به عنوان یک نکته مهم مورد توجه قرار گیرد . نکته دیگری که در انتخاب بهترین درب بازکن اتوماتیک برای درب ریلی حائز اهمیت است شیب درب می باشد . در مثل باید بگویم درب ریلی پارکینگی که وزنش ۲۰۰ کیلوگرم میباشد اگر اختلاف سطح ابتدای ریل و انتهای ریل درب به اندازه ۱۵۰mm باشد تا آن جا که به موتور مربوط است وزن موثر یک تن دارد . بنابراین باید مشخص شود که درب ریلی شما از نظر مقاومت در برابر باد و شیب در چه سطحی است

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;