دانشگاه علمی و کاربردی نظام مهندسی با پشتوانه فنی و مهندسی تاسیس می شود

 

 

 

 

 

 

 

مدیر واحد آموزش سازمان نظام مهندسی و ساختمان قزوین گفت: آموزش عوامل اجرایی با مباحث روز دنیا یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین است که با تاسیس این دانشگاه کاربردی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان قزوین ، عبدالقهار ناصحی گفت: برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف برای کارگران، تکنسین ها، مهندسین و برگزاری دوره های متنوع نرم افزاری و یا تشکیل دوره هایی که علاوه بر دوره های اجباری مصوب وزارت راه و شهرسازی ضرورت برگزاری آنها برای مرتفع سازی مسایل جدید ساخت و ساز احساس می شد، گویای ضرورت امر و توجه سازمان نظام مهندسی قزوین به آموزش است.

وی اظهار کرد: چنانچه قبلاً نیز مطرح شد، دانشگاه علمی کاربردی از اولین دانشگاه هایی است که مهارت محوری از الویت های آن بوده و خیلی آکادمیک عمل نکرده است و دارای تنوع رشته ای زیادی نیز می باشد به عنوان مثال رشته برق که حداکثر 4 یا 5 گرایش دارد در دانشگاه های علمی و کاربردی به بیش از 30 یا 40 رشته یا مهارت تبدیل شده است.

مدیر واحد آموزش سازمان نظام مهندسی قزوین ادامه داد: از طرفی نیز با توجه به فعالیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضا در حوزه های ساخت و ساز و با توجه به تنوع فعالیت ها در این حیطه، تعریف مهارت های جدید و متنوع همانند جوش، قالب برداری، بتن ریزی فراهم  آوردن شرایط آموزش برای آنها بیش از بیش احساس می شود.

ناصحی ابراز کرد: در پی اقدامات و پی گیری های صورت گرفته و جلساتی که با وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی و کاربردی داشته ایم و در راستای اهداف عالیه سازمان توافقاتی مبنی بر راه اندازی دانشگاه و تعریف رشته هایی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و حتی در مقاطع کارشناسی ارشد صورت پذیرفت که افراد با گذراندن دوره های آموزشی گواهینامه معتبر و مورد تایید وزارت علوم را دریافت نمایند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر با تغییر ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی و تاکید سیستم مدیریتی جدید مبنی بر ایجاد مراکز برای مجموعه های تولیدی این امر قدری به تاخیر افتاده است که در تلاشیم با پی گیری جلسات و مورد توجه قراردادن سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک مجموعه تولیدی قوی در استان که محصول نهایی آن ساختمان است، نسبت به تحقق امر و راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی عمل نماییم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;