داشتن برچسب معاینه مخزن گاز خودروهای دوگانه سوز اجباری می شود

 

براساس قانون، داشتن برچسب معاینه مخزن گاز خودروهای دوگانه سوز اجباری و در نخستین گام از نیمه دوم بهار سال 92 از سوختگیری خودروهای عمومی گازسوز فاقد برچسب جلوگیری می شود.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، جواد زرین کلاه افزود: بنابر آمار موجود، نزدیک به 300 هزار خودرو دوگانه سوز در استان فارس تردد دارند که از این تعداد بیشتر آنها متعلق به شیراز است.

رییس کمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان شیراز اضافه کرد:با توجه به سپری شدن مدت زمان زیادی از ورود خودروهای دوگانه سوز به بازار، آزمایش ادواری مخزن سوخت این خودروها ضروری است.

وی اظهار کرد: برای حفظ جان و سلامت رانندگان و شهروندان، این آزمایش زیر نظر متخصصان در مرکز تخصصی خودروهای دوگانه سوز شیراز صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار شیراز در مورد وضعیت مراکز تبدیل خودروها به دوگانه سوز در شهر شیراز گفت: هم اینک بیش از 80 مرکزغیرمجاز در این کلانشهر شناسایی و از سوی دستگاه های ذی ربط و اتحادیه تعمیرکاران خودروهای شیراز پلمب شده است.

وی بیان داشت:بیش از 10مرکزمجاز جدید برای دوگانه سوز کردن خودرو در شیراز در حال سپری مراحل قانونی اخذ مجوز از اداره کل تحقیقات و استاندارد و سازمان آتش نشانی با محوریت اتحادیه مربوطه هستند.

زرین کلاه از شهروندان خواست که برای حفظ جان خود و دیگران تنها با مراجعه به مراکز رسمی تبدیل خودروها به دوگانه سوز نسبت به نصب مخزن گاز اقدام کنند.

 

وی ادامه داد:ازافرادی که به صورت غیرمجاز در این عرصه مشغول فعالیت هستند نیز می خواهیم قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و قبل از مواجه شدن با برخوردهای قانونی نسبت به اخذ مجوزهای رسمی اقدام کنند.

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت های برنامه های این فرمانداری در سال  تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی  را حمایت از تولید ملی و آسان سازی روند امور سرمایه گذاری در شهرستان عنوان کرد.

وی گفت:دراین زمینه آمادگی همه جانبه برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه در حوزه حمل و نقل و سوخت وجود دارد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;