خواسته‌ مهندسان ؛ اجرای کامل ماده 33 قانون نظام مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز ، دیرزمانی است که جامعه مهندسی، این دردآشنای همشهریان، در سمت و سوی آماده‌سازی ومقاوم سازی شهری است که زلزله هرآن به کمین اش نشسته است. و استوارتر از همیشه، راه تکامل و اقتدار صنعت ساخت وساز کشور را می‌پیماید. به خاطر داریم که دوشادوش هم فریاد «تخصصی‌شدن ساختمان‌سازی» را با نام «ارجاع کار نظارت»سر دادیم و در این راه چه مشقتهایی را که متحمل نشدیم. چه دلالانی که بازارشان کساد شده بود و چه آنها که در داخل با اندیشه‌های کوچک خود مثل ستون پنجم دشمن رفتار می کردند.

بد نیست دراینجا خاطره‌ای برایتان  بگویم. در تاریخ علم قهرمانانی ظهور کردند که شعاری ساده و رادیکال سر دادند و مسیرعلم را به تکامل رهنمون شدند؛ هرچند که مردمان زمانه، حتی آنها را زنده زنده در آتش سوزاندند. نیوتن یک سوال ساده مطرح کرد: «چرا سیب سقوط کرد و به هوا نرفت؟» ارجاع کار نظارت نیز با همین بیان ساده شروع شد که «چرا کار به مرجع آن (متخصصان) ارجاع نمی شود؟» پیرو این سوال ساده، امروز خانه‌ مهندسان قدرت مالی و اعتباری خاصی را درون خود احساس می‌کند.

امروز روز مهندس است. مهندسان می‌بایست  ضمن جذب سرمایه‌های بازار، ناخدای کشتی ساختمان سازی باشند. خواست بعدی ما همانا شعار گالیله است؛ همه ارکان و عوامل ساختمان ‌باید به دور مهندس در چرخش باشند و لاغیر. این امر دقیقا همان هدف عالی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است.




















انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;