خرم: ۵۰درصد مهندسان بیکارند/ خودم را مسئول می دانم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان : متاسفانه بیش از ۵٠ درصد مهندسان بیکارند یا در شغل حرفه ای خود کار نمی کنند؛ به این دلیل که ما خوب عمل نکردم و امروز من خودم را پاسخگو می دانم.
به گزارش تاسیسات نیوز، دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه و همدان به ریاست مهندس خرم به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.
در این جلسه رؤسای استانها با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای نظام مهندسی در استانها، رئیس شورای مرکزی، مدیران سازمان و دیگر رؤسای استانها را از اقدامات خود مطلع کردند.
مهندس خرم در ابتدای جلسه با تبریک انتخاب هیات رییسه جدید استانها، ابراز امیدواری کرد که سال پایانی دوره هشتم سازمان را به خوبی پشت سر بگذاریم.
وی با اشاره به شعر حافظ که می گوید «بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم، فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم»، اظهارداشت: موتور اینکه طرحی نو ایجاد کنیم، عشق به کار، میهن و تخصص است.
مهندس خرم با طرح این پرسش که آیا تاکنون در ۲۴ سال گذشته استان خودتان را آسیب شناسی کرده اید؟ گفت: توصیه می کنم این کار را حتما صورت دهید. وی از دکتر جواهری، دبیر جلسه خواست تا این موضوع را حتما پیگیری کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از ۵٠ درصد مهندسان بیکارند یا در شغل حرفه ای خود کار نمی کنند؛ به این دلیل که ما خوب عمل نکردم و امروز من خودم را پاسخگو می دانم.
مهندس خرم در ادامه ساختار سازمانى در نظام مهندسى را نیازمند مطالعه دانست و تاکید کرد: تهیه مقررات باید توسط سازمان نظام مهندسى انجام شود و دولت نباید این کار را انجام دهد، ضمن اینکه ما با یک لشگر ۵۵٠ هزار نفرى آماده ایم کارها انجام دهیم.
وی از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان نظام مهندسى خبر داد و خاطر نشان کرد با پیگیرى هاى انجام شده، سازمان نظام مهندسی ساختمان به زودى به عضویت رسمى ستاد مدیریت بحران کشور و همچنین شوراى عالى معمارى و شهرسازى درخواهد آمد.
مهندس خرم در پایان با اشاره به دغدغه مالیاتی مهندسان، اظهار داشت: با پیگیرى هاى انجام شده، توافقات خوبی با سازمان امور مالیاتی حاصل شده است و این سازمان درخصوص مالیات مهندسى, درصدى را که سازمان نظام مهندسى اعلام می کند، خواهد پذیرفت، همچنین با تعاملات دوطرف مالیات سال ٩٨ شوراى مرکزى سازمان نظام مهندسى صفر شده است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;