خرم: ایجاد و توسعه خانه مهندس در خور شأن مهندسان را فراموش نکنید

دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی به ریاست مهندس خرم به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی به ریاست مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.
مهندس خرم در این جلسه با اشاره به موارد قانون و آئین نامه، گفت: در ماده ۲ قانون ارکان سازمان شامل هر یک از سازمان استان ها، هیات عمومی، شورای مرکزی، رئیس سازمان و شورای انتظامی است، بنابراین مطابق آن با احتساب ۳۱ استان، ما در سازمان نظام مهندسی ۳۵ رکن داریم.
وی افزود: در ماده ۸ قانون هر سازمان استان دارای مجمع عمومی، هیات مدیره، شورای انتظامی و بازرسان است و آنها هم از ارکان استانها تلقی می شوند، ضمن اینکه رئیس سازمان استان برای اداره از هیات مدیره اختیار می گیرد که به نظر می رسد این موضوع کفایت نمی کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با یادآوری اینکه قوه های قضاییه، مجریه و مقننه مستقل هستند، در این باره توضیح داد: به عنوان مثال، مجلس علاوه بر قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون را به عهده دارد، لذا در قانون نیز وظیفه نظارتی سازمان مشخص شده است.
مهندس خرم در ادامه جلسه به ماده ۱۱۴ قانون درباره تلاش برای جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری در طرح های مسکن مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مدیریت منابع و ساخت مورد توجه است.
وی با تاکید بر اینکه خیلی کار عظیمی در پیش داریم، اظهار داشت: برای انجام یک اقدام کارشناسی، مطالعه و آسیب شناسی گذشته ضرورت دارد. برهمین اساس از روسای سازمان ها خواستار آسیب شناسی هستم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه ما باید با یک دید تحول گرا به مسئله نگاه کنیم، تصریح کرد: مدیریت کشور ما مدیریت دولتی است، این در حالی است که مدیریت دولتی، وظیفه گرا و رفع تکلیفی است اما مدیریت نتیجه گرا که الهام گرفته از فرمایشات پیامبر اکرم نشأت می گیرد که بیان می فرمایند ملاک و درستی هر کاری نتیجه آن است. البته نتیجه برگرفته از مطالعه بر مبنای علم است.
 مهندس خرم درخصوص خدمات رفاهی گفت من توصیه می کنم که توجه به ایجاد و توسعه خانه مهندس در خور شأن مهندسان را فراموش نکنید. به عنوان مثال، مهمترین پروژه ای که وزارت آموزش و پرورش در این راستا بعد از انقلاب داشته، احداث خانه معلم بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ما برای نفع اعضا و پرسنل روی این صندلی نشستیم و هرکاری که باعث توسعه معیشت پرسنل و اعضا محترم سازمان باشد، اجر دارد، ضمن اینکه اعضای سازمان حق دارند بگویند سازمان چه گام هایی از جمله در اشتغال، مسکن و بیمه تکمیلی برای آنان برداشته است؟
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه با اشاره به شعر حافظ که می گوید «بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم، فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم»، اظهارداشت: موتور اینکه طرحی نو ایجاد کنیم، عشق به کار، میهن و تخصص است.
وی توضیح داد: منظور از طرح نو درانداختن با عشق است و باید با عشق برنامه ها را اجرا کنیم. البته امیدوارم موتور محرک برنامه ها در راستای اهداف نظام مهندسی، عاشقانه باشد.
در همین حال، دکتر جواهری رئیس دفتر نظارت بر عملکرد استان ها، یکی از اهداف برگزاری این جلسات را بیان عملکردهای ویژه و ارائه تشریح اهم اقدامات استان ها با وقت کافی به منظور جلوگیری از موازی کاری ها و صرفه جویی در هزینه های مادی و معنوی سازمان عنوان کرد.
در ادامه جلسه گزارش عملکرد استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و  مرکزی ارائه شد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;