خراسان جنوبی رتبه چهارم مقررات ملی ساختمان را کسب کرد

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی گفت: این سازمان توانسته است در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان رتبه چهارم کشور را کسب کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، عامری رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی گفت: امسال توانستیم با کسب ضریب نفوذ ۸۳ درصد، به رتبه چهارم رعایت مقررات ملی ساختمان سازی در کشور برسیم.
او افزود: کسب این رتبه نشان می‌دهد مهندسان ناظر و مجری ساختمانی وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و مردم هم در ساخت و ساز‌ها و استحکام سازه‌ها حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند.
عامری ادامه داد: هزار و ۶۰۰ مهندس در استان دارای پرونده اشتغال هستند و با نظام مهندسی همکاری می‌کنند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر مهندس ناظر و ۳۳۰ نفر نیز مجری ساختمانی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی با بیان اینکه پارسال ۷۸۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در سازمان نظام مهندسی استان ثبت شده است اظهار کرد: از این مقدار ۴۴۰ هزار متر مربع مربوط به شهرستان بیرجند است.
او همچنین در خصوص هزینه‌های نظام مهندسی گفت: بر اساس اعلام راه و شهرسازی هم اکنون هزینه تمام شده مسکن برای طبقه یک و ۲ برای هر متر مربع ۳ میلیون تومان و برای ساختمان ۵ طبقه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که هزینه نظام مهندسی در بحث خدمات و طراحی برای طبقه یک و دو از این مبلغ ۴.۱۷ درصد و برای طبقه پنجم ۴.۲۹ درصد است که در مجموع هزینه نظام مهندسی نیز به ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر ساختمان نمی‌رسد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;