به گزارش تاسیسات نیوز، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر در مراسم آغاز عملیات سراسری اصلاح روشنایی معابر کشور گفت: شبکه توزیع برق کشور متشکل از ۶۰۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۳۰۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و بیش از ۸۰۰ هزار ترانسفورماتور هوایی و زمینی است.
وی افزود: این حجم از تأسیسات همواره تعمیر و نگهداری می‌شود اما امسال به منظور ایجاد هم‌افزایی بیشتر، ۱۲ برنامه سراسری تنظیم شد تا در قالب آن بتوانیم تعمیرات شبکه را انجام دهیم.
رخشانی مهر تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۲ محور اصلی برای تعمیرات سراسری در پنجشنبه و جمعه آخرهرماه  تدوین شده است .
وی ادامه داد: در قالب این برنامه، حدود  ۱۲۰۰ اکیپ عملیاتی با شعار مبنایی تامین نیروی برق برای شهروندان و با محوری اصلی که ماهانه اعلام می شود، نسبت به انجام تعمیرات اقدام می کنند.
رخشانی مهر با بیان اینکه دور بعدی تعمیرات، ویژه تعویض کابل های خودنگهدار  و اصلاح شبکه های فرسوده خواهد بود، خاطرنشان کرد: براین اساس در مکان هایی که شبکه ها در حریم هستند و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کنند، اقدام  به اصلاح شبکه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به این که ازاین پس هموطنان  در سراسر کشور می توانند مشکلات و خرابی های شبکه های توزیع را از طریق “اپلکیشین برق من” یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند، تاکید کرد: امکان بارگذاری عکس، فیلم و متن در این اپلیکیشن وجود دارد و مشترکان می توانند در صورت مشاهده مشکلات شبکه، خرابی ها و…. نسبت به گزارش آن به صورت لحظه ای  اقدام کنند .