«خدمات صدور پروانه» الکتریکی خواهد شد

نشست سازندگان و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان گیلان یکشنبه سوم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.
 به گزارش تاسیسات نیوز، نشست سازندگان و اعضای هیئت مدیره یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.
در این جلسه که مهندس بهزاد پارسا رئیس سازمان، مهندس مهدی جعفری و مهندس امیررضا رهبر نمایندگان هیئت مدیره در کمیسیون سازندگان، مهندس محمد پور احمدی، مهندس بهرنگ دریای لعل، دکتر امین قربانی از اعضای هیئت مدیره، مهندس سید هادی رضاپور محمدی بازرس سازمان و جمعی از سازندگان حقیقی و حقوقی حضور داشتند، درخصوص دغدغه‌های مربوط به سازندگان و چالش‌های حقوقی آنها بحث و تبادل نظر شد. سازندگان حاضر در جلسه مواردی نظیر طرح گردش کار، امور مالیاتی سازندگان، قرارداد اجرا، قرارداد ۰۰۳ ، تعرفه خدمات مهندسی، تخلفات ساختمانی و نقش مجری، روند گزارش نویسی و …را مطرح کردند.
رئیس سازمان: با نگاه سیستمی به مسائل، کار و تلاش در فضای آرامش و توام با احترام می‌توان بر مشکلات فائق آمد
مهندس پارسا ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن به اهمیت حضور زنان به نقش فعال و پویای آنان در خانواده و جامعه اشاره کرد و زحمات و تلاش‌های آنها را ارج نهاد.
وی ضمن بیان اینکه نشست با سازندگان به علت وجود دغدغه ها و چالش‌های فراوان این قشر در اولین نشست هیئت مدیره قرار گرفت گفت: مشکلات مهندسان در جلسات مستمر کارگروه خدمات مهندسی که تعدادی زیادی از اعضای هیئت مدیره در آن حضور دارند به صورت هفتگی رصد و بررسی می شود و به دنبال راهکار برای برطرف نمودن این مشکلات هستیم.
رئیس هیئت مدیره سازمان ضمن مفید دانستن این نشست اظهار کرد مباحث مطرح شده در دستورکار کمیسیون سازندگان و کارگروه خدمات مهندسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود در این دوره به کمیسیونها اهمیت و جایگاه ویژه ای داده شده و تمام موضوعات پس از کار کارشناسى در کمیسیونها در هیئت مدیره با نگاهى مثبت و حمایتى تصویب خواهد شد.
بهزاد پارسا در تشریح مشکلات اعضا به فرآیند سخت تصویب تعرفه اشاره کرد و گفت تقریبا کل استان در بحث افزایش تعرفه مقابل سازمان ایستاد و تا تغییر نگرش نسبت به این قضیه تلاشهای زیادی صورت گرفت که در نهایت تعرفه ۱۴۰۰ با افزایش میانگین ۴۵درصد تصویب شد.
وی از مهندسان خواست در فضای آرامش و احترام متقابل به رشد و پیشرفت یکدیگر کمک کنند و در حمایت و پشتیبانی از هم در راستای ارتقای جایگاه خود قدم بردارند.
رئیس سازمان از آمار چشمگیر توزیع کار در مراجع صدور پروانه صحبت کرد و گفت روند این فاجعه بزرگ به زودى متوقف خواهد شد، طی هماهنگی با استاندارى و شهردارى و شوراى شهر و همچنین بازرسى استان ، بزودى خدمات صدور پروانه به صورت کاملا الکترونیک ارائه خواهد شد.
وی درخصوص مشکلات اعضای سازمان اظهار کرد حل مشکلات با نگاه سیستمی قابل حل است و اظهار امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده مالیات مهندسان بر اساس قراردادهای واقعی کسر شود.
در ادامه مهندس امیررضا رهبر عضو هیئت مدیره در نشست سازندگان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در استفاده از مجریان ذی‌صلاح پیشرو بوده و در حال حاضر سایر استان‌ها از تجارب گیلان بهره می گیرند و درحال حاضر برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل در تلاش هستیم در حالی که سایر استان‌ها برای رسیدن به حداقل ها تکاپو می‌کنند.
این عضو هیئت مدیره ضمن قدردانی از تلاش هیئت مدیره ادوار در خصوص اجرایی نمودن مجری ذیصلاح، اظهار کرد مشکلات و دغدغه های سازندگان قابل درک است. مسئولیتهای سنگین سازندگان در ساختمان با دریافتی آنها تناسب ندارد و ظرفیت و تعداد کار سازندگان در استان گیلان در پوشش دادن همین قضیه به عنوان یک امتیاز برای مهندسان در نظر گرفته شده است.
وی در صحبتهای خود ضمن اعلام تصویب اصلاح فرم ۰۰۳ در هیئت مدیره اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن ثبت فرم جدید از سال ۱۴۰۱ مشکلات سازندگان در خصوص شناخت کارفرما و برقرای ارتباط با آن برطرف شود.
مهندس رهبر درخصوص تخلفات صورت گرفته در ساختمان ضمن اشاره به درخواست سازمان از رئیس شورای شهر مبنی بر ترتیب اثر دادن گزارشهای ناظرین به مجریان پیشنهاد کرد با ناظرین در خصوص تخلفات ساختمانی از طریق سیستم تبادل پیام کارتابل تعامل پیوسته داشته باشند.
مهندس مهدی جعفری عضو هیئت سازمان در تشریح دغدغه‌های مهندسان گفت: سازندگان در خط مقدم ساخت و ساز هستند.
وی در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده توسط مجریان با تاکید بر تغییرات قرارداد اجرا اذعان کرد افزایش کیفیت کار جز با پایش مستمر عملکرد، امکان پذیر نیست و تعرفه واقعی در ازای خدمات واقعی است.
نماینده هیئت مدیره در کمیسون سازندگان از تصویب پیمان مدیریت در ذیل تعرفه خبر داد و درخصوص درخواست مجریان برای “طرح گردش کار” گفت این طرح ابتدا باید در کمیسیون سازندگان به صورت جامع بررسی شود و نقاط ضعف آن مشخص و برطرف گردد تا برای تصویب در هیئت مدیره ارائه گردد.
وی در صحبتهای خود به تشریح لزوم وجود نقشه چون ساخت و تهیه آن توسط مجریان و تطابق گزارشات مرحله به مرحله مجریان و اتصال آن با شناسنامه فنی و ملکی پرداخت.
در پایان نیز تعدادی از سازندگان به ارائه تجربیات خود پرداختند و پیشنهاداتی از قبیل برگزاری شیوه گزارش نویسی جهت ایجاد وحدت رویه در ارسال گزارشات، ایجاد سامانه تبادل پیام بین مهندسان و کارفرما، پایش خدمات مستمر مجریان و امتیازدهی به آنها، تعریف دقیق مجری ذیصلاح و شرح خدمات آن ارائه دادند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;