خبری خوش برای دوستداران محیط زیست

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان MIT سیستم غشایی جدیدی ابداع کرده اند که می تواند انتشارات دی اکسید کربن را به سوخت های مفید تبدیل کند. فرایند در مقیاس کوچک کارامد نشان داده شده و محققان امیدوارند در نهایت سیستم را با نیروگاه های برق فسیلی مطابقت دهند.

 

این غشا که از جنس لانتانوم، کلسیم و اکسید آهن ساخته شده برای جداکرن اکسیژن از دی اکسید کربن طراحی شده که مونوکسید کربن به جامانده پشت آن می تواند به یک سری سوخت های مفید تبدیل شود.

 

فرایند نیازمند یک ورودی انرژی قابل توجه برای تولید دماهای 990 درجه است که برای تفکیک دی اکسید کربن ورودی به اکسیژن و مونوکسید کربن لازم می باشد. اما محققان پیشنهاد می کنند این انرژی گرمایی را می توان با انرژی خورشیدی یا گرمای تلف شده که مقداری از آن از خود نیروگاه تامین می شود به دست آورد.

 

یک نتیجه عملی هم می تواند تلفیق فرایند با یک نیروگاه گاز طبیعی باشد که یک جریان خروجی سوخت جدید به نیروگاه می افزاید. دی اکسید کربن تولیدشده با تولید برق از سوختن گاز بعداً در سیستم غشایی تغذیه می شود که برق خود آن توسط جریان گاز طبیعی اولیه کوچک تامین می شود.

 

خروجی مونوکسید کربن میتواند با هیدروژن ترکیب و سین گاز تولید کند که می تواند برای تولید برق به عنوان یک سوخت در موتورهای احتراق داخلی استفاده یا به شبکه توزیع گاز موجود تغذیه شود. این فرایند یک خروجی تجاری جدید برای نیروگاه برق تولید و در عین حال انتشارات گلخانه ای را کم می کند.

 

شایان ذکر است این تحقیق با سرمایه گذاری شرکت شل انجام شده که امید است نتایج عملی مفیدی به همراه داشته باشد. درکل، شرکت های سوخت های فسیلی بزرگ بتوانند راهی برای تبدیل انتشارات دی اکسید کربن خود به یک منبع درآمد مثبت بیابند، این یک طرح برد-برد برای همه خواهد بود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;