خانه ای خورشیدی با کینکتی برای کاهش مصرف انرژی

خانه ای خورشیدی با کینکتی برای کاهش مصرف انرژی

همان طور که می دانید خانه های آینده با سرعت چشم بر هم زدنی در حال ورود به زندگی مردم هستند …

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  همان طور که می دانید خانه های آینده با سرعت چشم بر هم زدنی در حال ورود به زندگی مردم هستند. خانه ای که در تصویر مشاهده می کنید- موسوم به CHIP Solar House -برای تامین انرژی خود از خورشید بهره می برد و از یک کینکت ایکس باکس برای خاموش کردن دستگاه های مصرف کننده ی انرژی استفاده می کند (با حرکات ساده دست انسان).

 

با استفاده از آن می توان اغلب کارهای ساده همچون خاموش کردن چراغ ها یا تنظیم ترموستات- چیزهایی که باعث مصرف انرژی می شوند- و در زندگی پر مشغله مردم فراموش می شوند خاموش کرد. این خانه که یک پروژه مشترک بین موسسه معماری کالیفرنیای جنوبی (SCI-Arch) و انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا (Caltech) است طوری طراحی شده که تا جایی که ممکن است ذر مصرف انرژی صرفه جویی کند. گنجاندن تکنولوژی کنترل حرکت به وسیله ی یک کینکت کارها را با یک حرکت موجی دست راحت تر می کند. این خانه همچنین از یک دوربین سه بعدی بهره می برد که حرکات شما را ردیابی کرده و هنگامی که مثلا یک اتاق را ترک می کنید به صورت اتوماتیک چراغ ها را خاموش می کند.

 

از دیگر ویژگی های این خانه ۷۵۰ فوت مربعی (۶۹٫۶ متر مربع)، دیواره های عایق و داشتن یک نمای خارجی منحصر به فرد است به طوری که از بیرون شبیه یک سلول پف کرده به نظر می رسد. ساخت نمونه اولیه ی این خانه دو سال طول کشیده و با تلاش صد دانشجو و هزینه یک میلیون دلار به پایان رسیده است. با این که SCI-Arch و Caltech قیمت این نوع خانه را ۳۰۰,۰۰۰ دلار اعلام کرده اند اما هنوز هزینه ی گزافی برای خانه ای است که از ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی بهره می برد، پس بهتر است فعلا برای صرفه جویی در مصرف انرژی از شیوه ی گران قیمت حرکت موجی شکل دست استفاده نکنیم و همان روش قدیمی را به کار ببندیم!

 پایان پیام /.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;