خاموشی باز هم مهمان خانه هایمان می شود

شرکت توانیر به دنبال پیش بینی‌های صورت گرفته و تغییرات دمایی، اطلاعیه ای صادر کرد و خواستار همکاری بیشتر مشترکان خانگی و تجاری شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، طبق اعلام توانیر، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشانگر افزایش دمای هوا در هفته جاری است، به طوری که در هفته جاری میانگین دمای کشور  ۲ درجه نسبت به هفته پیش افزایش خواهد یافت و از آنجا که  هر یک درجه افزایش دمای هوا، باعث بالارفتن حدود ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف برق می شود، درهفته جاری انتظار افزایش ۴۰۰۰ مگاواتی مصرف برق به دلیل تغییرات دمایی، دوراز انتظار نیست.

همچنین با توجه به همراهی صنایع در روزهای گرم گذشته، هم اکنون این گروه از مشترکان نیز خواستار رفع محدودیت های برقی هستند که این عامل نیز فشار مضاعفی به شبکه برق وارد خواهد کرد.

به همین دلیل و با عنایت به این که میزان تولید برق نسبت به هفته های گذشته تغییری نکرده است، از همه مشترکان به ویژه در بخش های خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی های ناخواسته،   نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری شود.

راهکارهای ساده کاهش مصرف برق، کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، کاهش روشنایی غیر ضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ اعلام شده است.

منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;