حضور موثر در مناقصه‌های بین‌المللی صنعت برق

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: شرکت‌های تولیدکننده در صنعت برق ایران، با وجود سخت‌تر شدن شرایط برای فعالیت در عرصه‌های داخلی و خارجی، برای حضور در مناقصه‌ها مصرتر هستند که خوشبختانه به کسب رتبه‌های نخست در مناقصه‌های برگزار شده در خارج از کشور شده‌اند.
محمد ظفر مرادیان، دبیر کمیته صادرات سندیکای صنعت برق ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ایجاد ارزش افزوده از مواد خام موجود در کشور را عاملی مهم در رویکرد توسعه صادرات ذکر و خاطرنشان کرد: با وجود مزایای بسیاری چون: تولید ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید به مرز خودکفایی رسیده و امیدواریم در این مسیر قرار بگیریم.
وی در باره مشکلات موجود در این عرصه گفت: نقل و انتقال پول،‌ گرفتن ضمانت نامه در بازارهای هدف، ‌حضور رقبا با وجود شرایط بهینه و به دور از مشکلات موجود در مقابل شرکت‌های بخش خصوصی در شرایط تحریم  و … از جمله عواملی است که با وجود سخت کردن کار برای شرکت‌های فعال صنعت برق در بخش خصوصی آنها را مصرتر برای حضور در مناقصه‌ها و حتی کسب رتبه های نخست در مناقصه‌های برگزار شده در خارج از کشور می‌کند.
عراق و سوریه و کشورهای دارای مشترکات فرهنگی، بازار هدف صنعت برق ایران
دبیر کمیته صادرات سندیکای صنعت برق ایران بازار هدف فعلی را با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی و تحریم‌های کنونی کشورهای منطقه نظیر عراق، افغانستان،‌ سوریه ذکر و تصریح کرد: کارگروه‌های مشترکی تشکیل شده است تا با ارزیابی کشورهای هدف و تعریف نیازهای آنها، تولیدکنندگان را به مقاصد اصلی متصل کنیم و در این مسیر کشورهایی با تشابهات فرهنگی، زبانی و … در مرکز توجه قرار دارند.
مرادیان با بیان اینکه سندیکا در صدد این است که با مشارکت بخش خصوصی تمام اقداماتی که در عراق انجام شده است را در کشور افغانستان نیز انجام دهد گفت:‌ تشابه زبانی، ‌فرهنگی و استقبال آنها روند کار را تسهیل کرده است.
دانش بنیان‌ها تاثیرگذار در تقویت صنعت برق در داخل و خارج
او تشکیل کارگروه‌های مشترک با شرکت مادرتخصصی وزارت نیرو (ساتکاب) را از جمله اقدامات توسعه ساخت داخل کردن، توجه به شرکت‌های کوچک، متوسط و دانش بنیان  و … دانست که در آینده نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.
دبیر کمیته صادرات سندیکای صنعت برق ایران، کاهش قیمت تمام شده، پرداختن به مقوله صادرات درصنعت برق را نیز از دیگر موارد مورد علاقه سندیکا در این زمینه ذکر کرد.
مرادیان پرداختن به مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان و برقراری ارتباط با مراکزی چون صندوق نوآوری و سایر صندوق‌ها و نهادها را در مسیر مرکزیت قرار دادن دانش بنیان‌ها ذکر و تصریح کرد:‌ بیش از ۲۷۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت برق وجود دارند که با تعریف سیاست‌های حمایتی بیش از پیش مورد حمایت‌های وزارت نیرو با تعریف کارکردهای جدید این وزارتخانه در تعامل با سندیکا قرار می‌گیرند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;