۲۸ میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند/ ۵۰ میلیون یورو صندوق توسعه برای بی آبی

دبیر کارگروه سازگاری با کم آبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۳ شهر با جمعیت ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت تنش آبی قرار دارند، گفت: در سال جاری مبلغ ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه برای پروژه‌های تنش آبی اختصاص داده شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بنفشه زهرایی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ و اعتباری برای کاهش تنش آبی شهرها در سال آینده پیش بینی شده است، گفت: در سال جاری مبلغ ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه و همچنین در حدود ۲۰۴۰ میلیارد ریال از محل منابع بودجه سال ۹۸ برای پروژه‌های تنش آبی اختصاص داده شد.
وی افزود: در سال آینده نیز در تلاش هستیم، همین مبلغ را با حمایت دولت و کمک مجلس شورای اسلامی اخذ کنیم.
زهرایی با تاکید بر اینکه این مبالغ صرف پروژه‌هایی مثل افزایش ظرفیت تامین آب، بازسازی و ارتقای تاسیسات، احداث مخزن، تکمیل طرحهای عمرانی، رینگ شهرها، ارتقای کیفیت آب شرب خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر در ۲۳۳ شهر با جمعیت ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت تاثیر تنش آبی هستند.
دبیر کارگروه سازگاری با کم آبی تاکید کرد: در سه سال گذشته، مبلغ یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبیاری‌های تحت فشار و با هدف افزایش بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی و مدیریت مصرف آب در این بخش تخصیص یافته است.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;