حداقل ۶۵ درصد مهندسانِ کرمانشاه بیکارند

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه از عضویت حدود ۱۵ هزار مهندس در این سازمان خبر داد و افزود: در بهترین حالت حدود ۳۵ درصد این افراد مشغول به کارند و متاسفانه مابقی بیکار هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، احسان داریوشی، با اشاره به عضویت حدود ۱۵ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: این تعداد در قالب هفته رشته مکانیک، برق، معماری، عمران، شهرسازی، ترافیک و سازه در سازمان عضویت دارند.
وی به بیکاری خیل عظیم مهندسان استان اشاره کرد و گفت: تعداد مهندسان در جامعه بالا رفته و کار به تعداد همه نیست، بنابراین بیکاری در میان مهندسان زیاد است و حداقل ۶۵ درصد مهندسان استان بیکارند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت ایجاد بازارهای جدید کار برای مهندسان گفت: در حال حاضر بازار کشورهای همسایه فرصت خوبی برای مهندسان استان است و در همین راستا حدود شش سال پیش انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی را راه اندازی کرده و در اتاق ایران ثبت کردیم، اما در حال حاضر شیوه به کارگیری مهندسان ایرانی در کشورهای همسایه تغییر کرده و کارها بصورت مشارکتی باید انجام شود.
وی افزود: از دیگر بازارهایی که برای مهندسان استان ایجاد کردیم بحث اجرایی کردن مباحث جدید مقررات ملی ساختمان و بکارگیری مهندسان در تعمیر و نگهداری ساختمان است.
وی از پایین بودن تعرفه های خدمات مهندسی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این قشر یاد کرد وافزود: متاسفانه سهم خدمات مهندسی زیر دو درصد قیمت ساختمان است.
داریوشی یکی دیگر از مشکلات جامعه مهندسی را نبود فرهنگ استفاده از خدمات مهندسی در جامعه دانست و افزود: متاسفانه مردم خیلی توجهی به تخصص نمی کنند و هرکسی سعی می کند کارها را خود پیش ببرد و همین می شود که در زلزله سال ۹۶ بسیاری ساختمان ها تخریب شد.
وی افزود: در همان زلزله واحدهایی که حداقل آیین نامه ها را رعایت کرده بودند کمترین آسیب را دیدند و همین امر لزوم توجه به استفاده از تخصص مهندسین در ساخت ساختمان را مشخص می کند و این فرهنگ سازی باید از سوی رسانه ها در سطح جامعه ایجاد شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;