جلوگیری از گرم شدن کره زمین

به گزارش تاسیسات نیوز، دانشمندان بر این باورند که وجود یک سایه عظیم در آسمان می تواند روند گرمایش زمین را کاهش دهد.


محققان تحقیقات ژئودینامیک خورشیدی، اظهار کردند که کشورهای در حال توسعه، بیشتر در معرض خطرات تغییر اقلیم و گرمایش جهانی قرار گرفته اند.


به نظر می رسد ایجاد بالن یا جت و یا استفاده از یک سفینه فضایی برای محافظت از کشورهای آسیب پذیر در سراسر جهان در برابر مقابله با اثرات گرم شدن کره زمین یک راه حل کاملا تخیلی باشد.


امروزه علاوه بر مهندسین ژئودینامیکی خورشیدی در دانشگاه های غربی، گروهی از دانشمندان کشورهای در حال توسعه نیز، تحقیقات بسیاری در مورد تغییرات آب و هوایی ارائه کرده اند و نتایج کار آنها نیز حاکی از آن است که کشور های در حال توسعه در مقابل گرم شدن جهانی زمین، آسیب پذیر تر هستند.


حوادث انسانی مانند ایجاد آلودگی در جو، دود ناشی از آتش سوزی های جنگل و فوران های آتشفشانی، عوامل اصلی این گرمایش جهانی شمرده می شوند.


امروزه، دوازده محقق از کشورهایی مانند بنگلادش، برزیل، چین، اتیوپی، هند، جامائیکا و تایلند در مجله طبیعت استدلال کرده اند که کشورهای فقیر باید در این زمینه از لحاظ تکنولوژی مورد حمایت کشورهای توسعه یافته قرار گیرند، چرا که تغییر اقلیم بر روی جهان تاثیر گذار خواهد بود.


این خطر جهانی که تهدید بزرگی برای سراسر کره زمین به شمار می رود، به بررسی های جدی از سوی دانشگاه هاروارد منجر شده است تا محققان و دانشمندان، آزمایشات خودشان را در این خصوص انجام داده و راه حل های پیشنهادی خود را ارائه دهند.


یکی از راه حل های پیشنهادی ژئودینامیک خورشیدی در این خصوص، تزریق ذرات آئروسل به استراتوسفر برای بازتاب حجم بیشتری از نور خورشید و کاهش ورودی آن، به عنوان یک راه حل سریع جهت کاهش گرمایش می باشد.


لازم به ذکر است که با استفاده از یک بالون در ارتفاع 20 کیلومتری جو زمین می توان خواص بازتابی این پوشش آئروسلی (ابر مانند) را تغییر داد.


با این حال، اگر چنین رویکردهایی بتوانند از لحاظ فنی و سیاسی تحقق یابند، می توانند طی یک یا دو سال روند افزایش دمای جهانی را کاهش دهند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;