جایزه جهانی تهران اعطا شد

 

به گزارش تاسیسات نیوز، پایان نامه ابراهیم دلایی میلان، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه برتر نهمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری و سومین کنفرانس علمی مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) را کسب کرد.





موضوع این پایان نامه دانشجویی ‘ تبیین فرآیند قانونی و اجرایی سلب و تامین حقوق مالکانه در طرح های نوسازی شهری (مورد پژوهی : پروژه بزرگراه امام علی در محله اتابک و مینابی)’ است که راهنمایی آن را دکتر رضا خیرالدین (استادیار دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت ایران) با مشاوره علمی دکتر غلامرضا کامیار وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه بر عهده داشته است.

 

 

 

 

این پایان نامه روی تقابل ‘حقوق مالکانه شهروندان’ و ‘منافع عمومی طرح های نوسازی شهری’ بحث می کند، سپس امکان و نحوه همگرایی منافع خصوصی مالکان با اهداف عمومی طرح های شهرسازی را در بستر تعارضات و مقررات قانونی می سنجد تا الگوی مناسب تحقق حقوق شهروندان و حقوق عمومی شهر را در طرح نوسازی محلات اتابک و مینایی بزرگراه امام علی تهران تبیین کند.

 

 

 

 

بداعت تئوریک و متدولوژیک در طرح روشمند موضوع بین رشته ای پایان نامه از دیگر ویژه گی های این پژوهش بوده و 2 مقاله پژوهشی از آن منتشر شده است.

 

 

 

 

خروجی های کاربردی این پژوهش با اقبال و حمایت مالی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی وزارت مسکن و شهرسازی همراه بوده است.

 

 

 

 

نهمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری، اواخر پاییز امسال با هدف شناسایی، تبادل و ترویج روش های علمی و تجارب جهانی شهری، تقویت کاربست پژوهش های نظری و دستاوردهای علمی، تکریم پدید آورندگان آثار علمی و پژوهشی در ارتباط با حوزه مدیریت شهری و گسترش مشارکت های پژوهشی در ابعاد بین المللی برگزار شد.

 

 

 

 

این جشنواره در محورهای معماری، شهرسازی و بازآفرینی شهری، شهر اسلامی – ایرانی، برنامه ریزی اجتماعی و فرهنگ شهری، مدیریت شهری و هوشمندسازی، خدمات پایدار شهری، محیط زیست شهری، زیرساخت های عمرانی، مدیریت ایمنی و بحران شهری، مدیریت و توسعه منابع انسانی، مالی و اقتصاد شهری، شهر و سبک زندگی و حمل و نقل شهری تدارک یافته بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;