نقش تکنسین کیفیت هوای داخل

وظیفه تکنسین هوای داخل آن است که وضعیت فیلترهای مورد استفاده در سیستم HVAC را به دقت کنترل کند و آن‌ها را از لحاظ تامین کیفیت موردنظر هوای داخل و حفاظت از تجهیزات و سیستم‌ها کنترل کند. در صورتی که سیستم فیلتر قابلیت تامین کیفیت قابل قبول هوای داخل را داشته باشد، مسلما نقش حفاظتی آن‌ها از تجهیزات نیز برآورده خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در صورتی که فیلترهای مورد استفاده در سیستم، کیفیت مورد نظر هوای داخل را تامین نکنند، تکنسین هوای داخل باید پیش از هر اقدامی بررسی کند که آیا مشکل به وجود آمده به دلیل کثیف بودن فیلترهاست و یا نوع فیلترهای مورد استفاده مناسب کاربرد خاص آن سیستم نیست.
توجه داشته باشید که در صورت کثیف بودن فیلترها، تعویض آن‌ها به تنهایی مشکلی را برطرف نخواهد کرد. بلکه باید عامل اصلی کثیف شدن فیلترها شناسایی و برطرف شوند. به طور کلی، این اقدام تکنسین هوای داخل در واقع نوعی کمک به پرسنل تعمیر و نگهداری ساختمان در تنظیم سیستم و آماده سازی آن برای بازدیدهای زمان‌بندی‌شده است که باید موارد زیر را در بر گیرد:
  • تنظیم یک برنامه زمان‌بندی‌شده برای بازدید از سیستم و فیلترهای آن
  • در نظر گرفتن روشی موثر برای کسب اطمینان از این که بازدیدها طبق برنامه تعیین شده انجام گرفته است.
  • دادن آموزش‌های کافی به پرسنل درباره زمان مناسب تمیز کردن و یا تعویض فیلترها
  • باید توجه داشت که فاصله بین بازدیدها در سیستم‌های مختلف بسته به شرایط خاص هر ساختمان متفاوت خواهد بود. از جمله عواملی که بر فاصله زمانی بین بازدیدها تاثیرگذار است می‌توان به کیفیت هوای خارج ساختمان و کیفیت موردنظر هوای داخل ساختمان اشاره کرد. به عنوان مثال، هوای داخل اتاق عمل جراحی در بیمارستان‌ها باید بسیار تمیزتر از هوایی باشد که در داخل ساختمان‌های اداری در جریان است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;