تولید چراغ خودرو با فناوری ریز پردازه‌ نانو

مهندسان ایرانی در شهرستان آشتیان برای نخستین بار در کشور چراغ خودرو با فناوری ریز پردازه‌ نانو ساختند.
به گزارش تاسیسات نیوز، با همت کارگران و مهندسان یک شرکت دانش بنیان در شهرستان آشتیان استان مرکزی فناوری ساخت چراغ خودرو با تکنولوژی ریز پردازه‌های نانو برای اولین بار در کشور بومی شد.
مدیر عامل این واحد تولیدی می‌گوید: برای دریافت استاندارد‌های جهانی نور افشانی چراغ خودرو باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌رفتیم و همین موضوع سبب شد تا از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای تولید چراغ خودرو بهره ببریم.
به گفته چنگی این کارخانه با تولید سالانه ۷ میلیون قطعه چراغ خودرو یکی از بزرگترین مجموعه‌های سازنده این محصول پر مصرف در کشور است و بیش از ۸۰ درصد نیاز دو خودرو ساز بزرگ داخلی را تامین می‌کند.
او افزود: واردات دستگاهی که به وسیله آن بتوانیم از تکنولوژی نانو برای ساخت چراغ استفاده کنیم، به دلیل تحریم امکان پذیر نبود و با همت کارگران این کارخانه نخستین نمونه بومی این دستگاه ساخته شد.
چگنی این را هم گفت که حاضر نشدیم به طرف خارجی ۶۰۰ هزار یورو پرداخت کنیم و این در حالی است که توانستیم در این مجموعه دانش بنیان با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، خودمان این محصول را تولید کنیم.
گفتنی است:
  • این کار آفرین نمونه برای ۵۰۰ جوان آشتیانی شغل ایجاد کرده است
  • ارزش افرینی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و استفاده کم از مواد اولیه از اصلی‌ترین مزیت‌های این خط تولید است
  • پرهیز از روش آبکاری سنتی دارای بدلیل معایب بسیار مانند کیفیت پایین محصول و تخریب محیط زیست
  • این کارخانه علاوه بر تامین نیاز خودرو ساز‌های داخلی، ۹۰ درصد نیاز بازار را نیز تامین می‌کند
  • از خروج سالانه ۲۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.
یک میلیون و ۴۰۰ دستگاه خودرو هر سال در ایران تولید می‌شود. هر خودرو نیاز به چهار چراغ اصلی دارد و ۲۵ میلیون خودرو هم در سطح کشور تردد می‌کنند. بنابر این در طول یکسال به میلیون‌ها چراغ نیاز است.
واردات این محصول با فعالیت دو کارخانه بزرگ تولید چراغ خودرو در ایران صفر می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه ریزی های دقیق از واردات و توزیع کالای قاچاق جلوگیری شود تا حمایت بیشتری از شرکت های دانش بنیان صورت پذیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;