تولید نمای ساختمان ضد شوره و رنگ‌ پریدگی‌ با فناوری نانو و پلیمر

محققان کشور موفق به تولید چوب پلاستیک هایی از جنس پلیمر و نانو شدند که در نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، فرخ رؤیا نیکمرام مجری طرح چوب نانو اظهار کرد: طرحی را در راستای رفع چالش‌های نمای ساختمان در کشور اجرایی کردیم زیرا یکی از چالش‌های نماهای ساختمانی شوره زدن است.
وی گفت: اگر از این مواد در نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده شود شوره می‌زند و رنگ پریدگی نیز از دیگر چالش‌های آن است.
وی گفت: در این راستا طرحی را با عنوان چوب پلاستیک اجرایی کردیم که وزن سبکی دارد و در نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مجری این طرح با بیان اینکه پایه چوب پلاستیک‌های موجود در بازار از ضایعات درختان است و برای تهیه آنها نیاز به چوب است، گفت: از این رو به منظور رفع این چالش‌ها و حفظ محیط زیست، اقدام به تولید چوب-پلاستیک‌هایی بر پایه چوب آجیل‌هایی چون پسته، بادام، گردو و فندق و همچنین یک نوع پلیمر و ماده نانویی کردیم.
به گفته وی، مواد اولیه چوب پلاستیک‌های تولید شده در کشور موجود است و نیازی به واردات مواد از خارج نیست.
وی ادامه داد: استانداردهای ملی برای این محصول به منظور کاربرد در نمای خارجی دریافت شده ضمن آنکه تست آتش آن نیز پاس شده و تست آتش چوب-پلاستیک تولید شده در این فرآیند همتراز بهترین برندهای چوب پلاستیک در بازار است.
نیکمرام گفت: بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی استفاده از سنگ و شیشه در نمای خارجی ساختمان‌ها به دلیل مخاطرات آن، ممنوع است و این در حالی است که هر متر مربع چوب-پلاستیک‌های تولید شده ۱۰ کیلوگرم است ازاین رو با وزن کمی که دارد بهترین گزینه برای نمای ساختمان است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;