تولید برق در نیروگاه‌های بادی استان زنجان

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست سابق شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به ظرفیت بالای زنجان در بخش انرژی‌های نو و تجدیدپذیر گفت: تولید برق نیروگاه‌های بادی زنجان توسعه می‌یابد.


علی خلجی در آیین معارفه شرکت برق منطقه‌ای زنجان اظهار داشت: برق منطقه‌ای زنجان با ۱۶ شرکت استان‌های زنجان و قزوین را زیر پوشش قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه در استان‌های زنجان و قزوین ۹۰ پست برق در حال بهره‌برداری است ابراز کرد: طول خطوط شبکه نیز ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع است.


سرپرست سابق شرکت برق منطقه‌ای زنجان یکی از ویژگی‌های بارز این شرکت را قرارگیری در مسیر ترانزیت انرژی کشور دانست و گفت: ۲۰ درصد انرژی تحویلی به شرکت‌های همجوار ترانزیت می‌شود.


وی با اشاره به اینکه بخش عمده انرژی برق در استان زنجان در بخش‌های مولد از جمله صنعت و کشاورزی به مصرف می‌رسد بیان کرد: پایین بودن تلفات شبکه انتقال از ویژگی‌های بارز این شرکت است.


خلجی ظرفیت بالای تولید انرژی به‌ویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر ویژگی‌های این شرکت خواند و گفت: ۱۰۰ مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های باد در حال بهره‌برداری است و در آینده نزدیک ۶۰ مگاوات دیگر به شبکه متصل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه نیروگاه حرارتی در قزوین و سلطانیه در حال بهره‌برداری است ابراز کزد: در حال حاضر از ۱۳۰ مگاوات نیروگاه مولد مقیاس کوچک بهره‌برداری می‌شود.


بهمن‌الله مرادی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان نیز در این آیین نیروی انسانی توانند و آموزش آن‌ها را در بهره‌وری بیشتر صنعت برق مهم خواند و گفت: برای سیستم‌های نوین مدیریتی، تکنولوژی‌های جدید و سیستم‌های هوشمند نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر هستیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;