تولید برق بی سیم + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان موسسه نانومواد کلمسون با استفاده از تریبوالکتریسیتی، یک گام به تولید برق بی سیم – یک منبع انرژی پاک – نزدیک تر شده اند.


در مارس 2017، گروهی از فیزیک دانان نانوژنراتور بسیار ساده ای ابداع کرده اند که یک وسیله کوچک پلاستیکی و نواری است که از حرکات و لرزش ها برق تولید می کند.


وقتی دو ماده با هم آورده می شوند – برای مثال از طریق دست زدن یا قدم برداشتن –، ولتاژی تولید می شود که با یک مدار خارجی سیم پیچی شده تشخیص داده می شود. سپس انرژی الکتریکی تا زمان مورد نیاز در یک خازن یا باتری ذخیره می شود.

 

در W-TENG، پلاستیک با یک رشته چندبخشی از جنس گرافن – یک لایه از گرافیت یا سرب مداد – و یک پلیمر قابل تجریه به نام پلی لاکتیک اسید (PLA) عوض می شود. PLA برای جداسازی بارهای منفی و مثبت قوی است اما در رسانش آن قدر قوی نیست به همین دلیل محققان آن را با گرافن جفت می کنند.




نوار کاپتون با تفلون که ترکیب شناخته شده برای پوشش ظروف نچسب است تعویض شد.


تفلون گروه های فلوئوری زیادی دارد که بسیاری الکترومنفی هستند، در حالی که گرافن-PLA بسیار الکترومثبتند. این روش خوبی برای کنار هم گذاشتن و ایجاد ولتاژهای بالاست.


نتیجه نهایی وسیله ای است که حداکثر ولتاژ 3000 ولت تولید می کند که برای تامین 25 پریز برق یا پنجره های هوشمند یا مونیتور LCD کافی است. از آنجایی که ولتاژ بسیار بالاست، W-TENG یک میدان الکتریکی اطراف خودش تولید می کند که می تواند به صورت بی سیم حس شود. همچنین انرژی الکتریکی آن می تواند به صورت بی سیم در خازن ها و باتری ها ذخیره شود.

 

این وسیله نه تنها به شما انرژی می دهد، بلکه شما می توانید از میدان الکتریکی به عنوان یک ریموت برانگیخته استفاده کنید. برای مثال شما می توانید از میدان الکتریکی آن به صورت دگمه ای برای بازکردن در گاراژ یا فعال کردن سیستم امنیتی بدون باتری استفاده کنید.

 

کاربردهای بی سیم این وسیله بسیار زیاد است و به موقعیت های منبع محدود مانند فضای بیرون، وسط اقیانوس یا حتی میدان جنگ نیز می رسد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;