تولید انرژی در جزیره مصنوعی

گروهی از معماران اهل نیویورک قصد دارند به منظور بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز توسعه کانکون، شهری واقع در کشور مکزیک، در سال ۲۰۲۰ جزیره‌ای در آب‌های این شهر بنا کنند که علاوه‌بر پاکسازی اقیانوس از هرگونه آلودگی، انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این جزیره مصنوعی که گراند کانکون نام خواهد گرفت، همانند شهر کوچکی طراحی خواهد شد که تمام امکانات مجلل شهری شامل سالن ناهار خوری زیردریایی، هتل‌ها، مراکز تجاری، سالن‌های اجتماعات و سینماهای بسیاری را در برخواهد گرفت.
با این حال چیزی که بیشتر از امکانات مجلل شهری باعث جذابیت جزیره مصنوعی گراند کانکون خواهد شد، سازگاری زیست محیطی این سازه است، چرا که قرار است به گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر تصفیه آب دریا از آلودگی، انرژی تجدیدپذیر نیز تولید کند.
سازندگان قرار است تمام سطح بالایی جزیره را با پنل‌های خورشیدی بپوشانند تا علاوه‌بر تولید انرژی مورد نیاز جزیره مصنوعی، جریان انرژی را به شبکه سراسری شهر نیز هدایت کنند.
توربین‌های بادی عمودی تعبیه شده روی این سازه عظیم و همچنین گردآورهای انرژی جزر و مدی زیردریایی نیز به تولید انرژی پاک بیشتری در جزیره گراند کانکون کمک خواهد کرد.
یک سیستم جمع‌آوری آب نیز باعث ذخیره آب باران می‌شود تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب سیستم جمع‌آوری آب باران با یک دستگاه نمک‌زدا و آب‌شیرین‌کن کوچک باعث ایجاد یک مجموعه کاملا خودکفا خواهد شد.
پروژه عظیم گراند کانکون، با اثرات کربن صفر، اولین پروژه دریایی است که به دنبال بهره‌برداری از منابع طبیعی پیرامون خود نیست. در عوض، شهر دریایی گراندکانکون به‌گونه‌ای طراحی شده است که به پاکسازی آب از هرگونه آلودگی‌ کمک خواهد کرد، به این صورت که از طریق پالایش هیدروکربن‌ها و آلاینده‌های آب، اکوسیستمی سالم‌تر را برای موجودات دریایی فراهم خواهد کرد.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;