توصیه های کلیدی هنگام راه اندازی کولر

با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از کولر‌های آبی شهروندان به منظور پیشگیری از حوادث برق گرفتگی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نصب و راه اندازی و سرویس کولر حتما توسط برقکار یا سرویس کار کولر که مهارت و تجهیزات لازم را دارد انجام گیرد و قبل از سرویس کردن کولر حتما برق آن قطع و بی برقی آن با فازمتر تست شود.
مطمئن شوید در طول مدت سرویس کولر، برق آن به صورت ناخواسته وصل نشود و در مسیر سیم فاز کولر فیوز نصب شده باشد.
افراد متخصص باید مسیر انشعاب برق و سیم کشی و کابل‌های برق ورودی کولر را کنترل و از صحت مدار و سالم بودن کابل اطمینان حاصل کنند و چنانچه کابل و سیم‌ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده است حتما آن را تعویض و از پیچیدن نوار چسب به دور آن خودداری شود.
سیم ارت کولر به سیم ارت منزل متصل شود و از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها خودداری شوده چرا که ممکن است باعث برق گرفتگی شود.
قبل از هر بار دست زدن به بدنه کولر برق آن باید قطع و برای اطمینان از بی برقی با فازمتر تست شود و تحت هیچ شرایطی نباید ترمینال کولر را با دست لمس کرد زیرا ممکن است برقدار باشد و باعث برق گرفتگی شود.
حتی برقکار یا سرویس کار کولر هم به تنهایی برای سرویس کولر مراجعه نکند و حتما یک نفر بزرگسال برای مراقبت همراه وی باشداحداث سیستم ارت موثر و نصب کلید محافظ جان در ساختمان می‌تواند تا حد زیادی از بروز حوادث برق گرفتگی جلوگیری کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;