لزوم رعایت ایمنی در سرویس کولر آبی

مدیردفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر لزوم توجه به نکات ایمنی هنگام سرویس کولر‌های آبی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وحید قاضی پور مدیردفتر ایمنی توزیع برق فارس گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر‌های آبی را بدانند و رعایت کنند.
وی با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی حین سرویس کولر‌های آبی، به علت وجود رطوبت در کولر‌ها بسیار بالا است، افزود: در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی و نداشتن تخصص، قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و متأسفانه دچار برق گرفتگی می‌شوند، لذا لازم است هنگام سرویس کولر حتما برق قطع شود.
خسروی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق‌دار نبودن کولر نیست و در صورت امکان باید کلید برق اصلی جعبه فیوز ساختمان قطع شود.
مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار از افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز کمک گرفته و از قطع کامل برق و بی‌برق شدن کولر اطمینان کسب کنند.
وی، تجهیز ساختمان به سیستم ارت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق، را از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولر‌های آبی برشمرد و گفت: شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس دهی سالانه کولر، آب بر روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.
قاضی پور تصریح کرد: نصب سایبان هم از اقداماتی است که مردم می‌توانند جهت خنک‌شدن کولر، تبخیر نشدن آب کولر و بهینه‌شدن مصرف برق در منازل خود انجام دهند.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;