توافق برای تجاری‌سازی در صنعت آب و برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، ایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو: براساس سند چشم انداز و برنامه راهبردي بلندمدت وزارت نيرو با افق 1404، توسعه علم و فناوري در صنعت آب و برق و تجاری‌سازی و ماموریت‌گرا کردن پژوهش و حمايت از توليدكنندگان دانش فني، يکي از ماموريت‌هاي وزارت نيرو محسوب مي‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو از همکاری مشترک صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک و وزارت نیرو برای حمايت از توسعه مراکز رشد فناوري و ارتقاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد.

حسین بنکداری با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس سند چشم‌انداز و برنامه راهبردي بلندمدت وزارت نيرو با افق 1404، توسعه علم و فناوري در صنعت آب و برق و تجاری‌سازی و ماموریت‌گرا کردن پژوهش و حمايت از توليدكنندگان دانش فني، يکي از ماموريت‌هاي وزارت نيرو محسوب مي‌شود. طبق اين سند راهبردي بسترسازي براي بروز خلاقيت و نوآوري از طريق به‌کارگيري نظام‌ها، آموزش‌ها و ابزارهاي مرتبط و حمايت از نوآوران، از اولويت‌هاي کاري اين وزارتخانه است.

وی افزود: در همين راستا گسترش تعامل و همکاري با صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک با هدف حمايت و توسعه مراکز رشد فناوري و ارتقاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان در دستور کار دفتر آموزش، تحقيقات و فناوري معاونت تحقيقات و منابع انساني قرار گرفت و موجب انعقاد قرارداد همکاري بين صندوق مذکور و پژوهشگاه نيرو در قالب يک تفاهم‌نامه مشترک شد.

بنکداری ادامه داد: تفکر محوري در موفقیت شرکت‌هاي دانش‌بنیان در تبدیل ایده به محصول و علم به ثروت، آشنایی با ابزارهای موثر در تجاری‌سازی و توانایی امکان‌سنجی و ارزیابی فنی و اقتصادی ایده است و ايده‌پردازي، پژوهش، نوآوري و فناوري مبتني بر آن، زماني ارزشمند است که منجر به خلق ثروت شود. از طرفي ايجاد مراكز حمایتی مانند صندوق‌ها، شرايط مناسبي براي تبديل ايده‌هاي نوآورانه به واقعيتي قابل عرضه در بازار فراهم مي‌سازد که اين هدف از طريق ايجاد سامانه حمايتي مناسب براي پخته شدن ايده و شروع حركت تا زمان رسيدن به صحنه‌ رقابت آزاد صورت مي‌گيرد و به همين منظور تفاهم‌نامه مورد نظر مبادله شد.

مدیرکل آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو درخصوص اهداف مورد نظر از این تفاهم‌نامه گفت: انتظار مي‌رود از طريق عملياتي شدن اين تفاهم‌نامه بتوان به اهداف آن مبني بر شناسايي اولويت‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مورد نياز وزارت نيرو، بسترسازي براي صادرات محصولات و دانش فني توليد داخل و همچنين جذب سرمايه‌گذاري خارجي در صنعت آب و برق، تلاش مشترک براي تبديل ايده‌ها و طرح‌هاي نوآورانه و فناورانه به محصول يا خدمات و تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهشي و رشد و توسعه بنگاه‌هاي فناور پيشرو در زمينه‌هاي مورد نياز دست يافت.

وی ادامه داد: از ديگر نتايج حاصل از اجراي اين تفاهم‌نامه همکاري، ارائه خدمات مشاوره‌اي و فني-صنعتي در زمينه‌هاي کسب و کار و بازاريابي، ايجاد شبکه‌ها و خوشه‌هاي صنعتي و فناورانه، اعتبارسنجي متقاضيان و تامين تضامين و تدوين شاخص‌هاي اثربخشي و سنجش طرح‌هاي اجرا شده خواهد بود.

 

 

 

 

انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;