تهیه پیش نویس اولیه استانداردهای گرمایشی، سرمایشی و پایشی در محیط

 

رئیس سازمان استاندارد کشور از تهیه پیش نویس اولیه استانداردهای گرمایشی، سرمایشی و پایشی در محیط خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  نظام الدین برزگری   پیش بینی کرد: این پیش نویس هر چه سریعتر به عنوان استاندارد ملی کشور اجرایی شود.

 وی با بیان اینکه 40 درصد آلاینده ها ناشی از سوخت گرمایش، کارخانجات و ادارات است، اظهار داشت: تاکنون در این رابطه هیچ گونه استانداردی تعریف نشده بود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پیش نویسی را برای تعیین استانداردهای استفاده از سوخت های گرمایشی و سرمایشی تهیه کرده ایم که امیدواریم این استانداردها هرچه زودتر در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون 41 استاندارد برای لوازم و تجهیزات معرفی شده است ، گفت: از این میزان، 26 مورد در زمینه مصرف انرژی الکتریکی و 15 مورد استفاده از انرژی فسیلی است.

وی افزود: از مجموع استانداردهای تدوین شده برای لوازم و تجهیزات، 31 استاندارد وجود دارد که اجرای آن بسیار مهم بوده و باید برای آن یارانه پرداخت شود.

برزگری در بخش دیگری از سخنان خود وارونگی هوا، آلایندگی خودروها و سوخت غیر استاندارد، آلایندگی کارخانه های اطراف تهران، سوخت سرمایشی و گرمایشی منازل، از بین بردن باغات اطراف تهران، خشک شدن برخی تالابها و آبرفت ها، افزایش گازهای گلخانه ای و مشکلات لایه ازن را مهمترین دلایل آلودگی تهران بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه تدوین استاندارد سوخت منجر به ورود پالایشگاه های کشور به چرخه تولید سوخت یورو 4 شده است، بیان داشت: میزان گوگرد موجود در بنزین و گازوئیل آلودگی هوا را تشدید کرده که از سال آینده اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;