تنها هتل طراحی زاها حدید در دبی + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، زاها حدید عراقی الاصل قعاً پیش از مرگش در سال گذشته نشانه ای در خاورمیانه به جا گذاشته و تا مدت های طولانی به حضورش ادامه می دهد.



درب های اولین پروژه او در دوبی، یعنی برج توخالی Opus قرار است سال آینده گشوده شود که آخرین ردپای این معمار بزرگ داخل و بیرون آن به چشم می خورد.

 

Opus یک سازه چندمنظوره است و نه تنها اولین پروژه حدید در دوبی به شمار می آید بلکه گفته می شود تنها هتلی است که او شخصاً داخل و بیرون آن را طراحی کرده است.

 

به گفته Melia Hotels که هتل ME دوبی وی 19 طبقه پایینی آن را به خود اختصاص داده، این سازه دید ارتباط درونی وی با اثاثیه و لوازمی است که لابی، محل های استراحت و کافه را پر می کند که همه اینها توسط خود زاها حدید طراحی و انتخاب شده است.

 

طبقات پایینی به فضای سرگرمی با کافه ها و رستوران ها اختصاص می یابد، در حالی که طبقات بالاتر برای فضای اداری و محل های مسکونی استفاده می شود. همه اینها در یک مکعب غول پیکر جای می گیرند که در واقع به دو برج میان تهی که همانند حفره ای میان آنها قرار می گیرند تقسیم می شوند.




نمای بیرونی یک صفحه نمایش LED برنامه ریزی شده است که ساختمان را در شب روشن می کند.

 

این دو بخش در پایین و با پلی در بالا به هم وصل می شوند که از صفحات منحصر به فرد شیشه دوجداره منحنی، قاب های آلومینیومی دوجداره منحنی و فولاد ساخته می شوند.




این پل به ضخامت سه طبقه اختصاصی ترین طبقات مسکونی را در خود جای داده و ارتفاع آن به 71 متر می رسد که نمای دیدنی زیبا از آسمانخراش دوبی ارایه می کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;