تنهاچهار تولیدکننده بلوک های ساختمانی یونولیتی دارای استاندارد هستند

  عباس رستمی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: از 19 واحد تولیدکننده بلوک های ساختمانی یونولیتی (پلی استایرن) در این استان، تنها چهار واحد دارای پروانه استاندارد هستند.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  عباس رستمی  در نشست شورای فنی استان سمنان، افزود: از 19 واحد تولیدکننده بلوک های ساختمانی یونولیتی دارای پروانه فعالیت، 10 واحد تعطیل است و دو واحد نیز برای ابطال پروانه فعالیت آن اقدام شده است.

 

وی اظهار داشت: تنها یک چهارم از مصرف بلوک های ساختمانی یونولیتی از نوع استاندارد آن انجام می شود که این امر به معضلی برای صنعت ساختمانی در استان سمنان تبدیل شده است.

 

وی قیمت پایین و در دسترس بودن بلوک های ساختمانی یونولیتی غیراستاندارد را عامل اصلی استفاده از این مصالح دانست و خاطرنشان کرد: قیمت این نوع مصالح ساختمانی غیراستاندارد یک سوم نوع استاندارد آن است و به راحتی در تمام فروشگاه های مصالح ساختمانی در دسترس است.

 

وی نظارت دقیق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان سمنان بر تولید، توزیع و فروش این نوع مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خواستار شد و افزود: برای برخورد با این پدیده باید عزم تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی مربوطه جزم شود.

 

رستمی با اشاره به نامرغوب و غیراستاندارد بودن بلوک های ساختمانی یونولیتی، ادامه داد: در بسیاری از موارد یک کارگر ساده ساختمانی نیز به نامرغوب بودن نوع غیراستاندارد آن پی می برد اما با وجود این نظارت بر استفاده از این بلوک ها در صنعت ساختمان در استان سمنان دقیق و کافی نیست.

 

وی فروش بلوکهای یونولینی غیراستاندارد موجود در بازار را از سوی فروشگاه های مصالح ساختمانی غیرقانونی دانست و اضافه کرد: مهندسان ناظر ساختمان می توانند بیشترین کمک را برای جلوگیری از مصرف این بلوکهای غیراستاندارد را داشته باشند.

 

وی از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان برای آموزش مهندسان ناظر ساختمانی در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد خبر داد و افزود: این افراد پس از فراگیری قوانین و استانداردهای مربوطه، به عنوان همیار استاندارد شاخته شده و نظرشان مانند نظر کارشناس اداره کل استاندارد محسوب می شود.

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان نظارت و همکاری بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداریها و بخشهای نظارتی را برای استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد خواستار شد.  

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;