تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان و زمستان

تاسیسات نیوز: داکت اسپلیت یک محصول کاربردی است که به صورت گسترده در سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این داکت‌ها از ویژگی‌ها، مزایا و معایب به خصوصی برخوردار هستند.
۱
در بازارهای امروزی دسته بندی‌های متنوعی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ارائه می‌شوند و برندهای خارجی و ایرانی به فروش این محصولات می‌پردازند. تنظیمات به کار رفته در هر یک از این سیستم‌ها برای استفاده از عملکرد گرمایش و حرارتی آن‌ها بسیار مهم است.
نحوه تنظیم حرارتی داکت‌ اسپلیت ها
انواع داکت اسپلیت با روش‌های به خصوصی تنظیم می‌شوند و در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تنظیم حرارتی این داکت‌ها به ترتیب مراحل زیر عمل می‌شود:
  1. برای تنظیم هر یک از حالت‌های سرمایش و گرمایش این سیستم‌ها باید داکت را به صورت کلی سرویس کاری کنید. در هر فصل سال این داکت‌ها به خوبی سرویس می‌شوند تا تنظیم حالت‌های گرمایش و سرمایش آن‌ها به خوبی انجام شود
  2. بررسی گاز مبرد به کار رفته در سیستم نیز برای سهولت در تنظیم سیستم حرارتی و برودتی این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در هر یک از این اسپلیت‌ها بر اساس میزان ظرفیت کولر و نوع برند سازنده آن‌ها از میزان به خصوصی گاز مبرد استفاده می‌شود
  3. سپس نوبت به تنظیم حالت گرمایش و سرمایش این سیستم‌ها می‌رسد که هر یک با استفاده از برخی دکمه‌ها تنظیم می‌شوند. به این ترتیب داکت اسپلیت به خوبی آماده خواهد شد
تنظیم حالت سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت
داکت اسپلیت برای حالت‌های سرمایش و گرمایش این سیستم‌ها با استفاده از دکمه‌های به خصوصی تنظیم خواهد شد. در این خصوص برای تنظیم حالت سرمایش از دکمه کول استفاده می‌کنند. دمای مناسب برای محیط منزل بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است. پس از تنظیم این دما می‌توانید دکمه روشن دستگاه را بزنید و سپس از باد سرد آن استفاده کنید.
برای تنظیم داکت اسپلیت در حالت گرمایش نیز از دکمه‌های به خصوصی استفاده می‌کنند. در این جا باید دکمه heat درج شده در دستگاه را بزنید. به این ترتیب از حالت گرمایشی این سیستم بهترین استفاده به عمل می‌آید.
بهتر است از درجه دمایی ۱۸ در حالت گرمایشی سیستم استفاده کنید و سپس درجه به درجه آن را افزایش دهید. در این زمینه نکات مهمی وجود دارد که برای تنظیم بهتر درجه دمایی محیط به آن‌ها توجه می‌شود.
داکت اسپلیت خود را برای تابستان و زمستان چگونه تنظیم کنیم؟
نکات مهم تنظیم درجه دمایی داکت اسپلیت
داکت اسپلیت با در نظر گرفتن برخی نکات مهم در حالت‌های سرمایشی و گرمایشی تنظیم می‌شود. به این ترتیب عملکرد این سیستم‌ها بسیار مطلوب‌تر خواهد شد. برخی از نکاتی که در این خصوص مورد توجه قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:
  1. در این زمینه باید از عدم اتصال به برق دستگاه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که این تجهیزات به برق متصل باشند، احتمال بروز برخی خطرات در سیستم این تجهیزات افزایش پیدا می‌کند. با وجود جریان برق در این سیستم‌ها خطر برق گرفتگی افراد را تهدید می‌کند.
  2. از رسیدن آب به این قطعات در حین نصب و راه اندازی آن‌ها به شدت جلوگیری کنید. بهتر است آب به قطعاتی مانند کندانسور و کمپرسور دستگاه آغشته نشود، در غیر این صورت آسیب‌های جدی در ساختار این تجهیزات و قطعات آن‌ها وارد می‌شود.
  3. بهتر است در اطراف کندانسور داکت اسپلیت در فصل‌های سرد سال چیزی وجود نداشته باشد. به این ترتیب استفاده از عملکرد گرمایشی دستگاه بهبود می‌یابد.
هزینه‌های تنظیم درجه حرارتی دستگاه
برای تنظیم حرارت و درجه دمایی داکت اسپلیت باید از خدمات حرفه‌ای تعمیرکاران و تکنیسین‌های این عرصه استفاده کنید. به این ترتیب باید به هزینه‌های مربوط به این خدمات و سرویس کاری‌های مربوطه دقت داشته باشید.
هزینه‌های سرویس کاری این سیستم‌های پیشرفته به عوامل مختلفی بستگی دارد. در صورتی که علاوه بر سرویس کاری این تجهیزات، تنظیمات و تعمیرات مربوط به قطعات و تعویض آن‌ها نیز انجام شود، هزینه این خدمات افزایش پیدا می‌کند.
معرفی برترین برندهای ارائه دهنده داکت اسپلیت
در بازارهای فروش انواع داکت اسپلیت انواع دسته بندی‌های این محصولات ارائه می‌شوند. در میان این تجهیزات برند ال جی، یک محصول بسیار کاربردی است و نسبت به برندهای دیگر بهتر است. این داکت‌ها با ظرفیت‌های مختلفی تولید و ارائه می‌شوند. پس از این برند، کمپانی گری، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. این برند با بهترین قطعات این داکت‌ها را ارائه می‌دهد.
انواع داکت اسپلیت از برند معتبر اجنرال، نیز ارائه می‌شوند. این برند در رده سوم کیفیت انواع داکت اسپلیت قرار می‌گیرد و از مشتریان بسیار زیادی در این عرصه برخوردار هستند. برند بوش در عرصه‌های ساخت و تولید لوازم خانگی یکی از معتبرترین‌ها است.
این برند در ساخت و ارائه انواع داکت‌های مدرن و امروزی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. هزینه خرید و فروش هر یک از این داکت‌ها بر اساس ظرفیت آن‌ها و توان و قدرت عملکرد این تجهیزات تعیین می‌شود. در این زمینه در نظر گرفتن کیفیت قطعات هر یک از این سیستم‌ها نیز حائز اهمیت است.
داکت اسپلیت خود را برای تابستان و زمستان چگونه تنظیم کنیم؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;