تمرین مدیریت بحران برای افزایش آمادگی در برابر سیل تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری مانور آمادگی در برابر سیل تهران با چهار سناریوی مختلف خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی نصیری در جریان برگزاری تمرین شبیه‌سازی سیلاب که بر اساس چهار سناریو پیش‌بینی شده مرتبط با مناطق مستعد سیل در تهران و با هدف ارتقاء آمادگی میان دستگاه‌های تخصصی، خدمات اضطراری و امدادی در دریاچه فشافویه برگزار شد، گفت:‌ این نخستین دوره مهارت‌آموزی بقا در شرایط سخت بود که در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه این مانور در راستای افزایش آمادگی در برابر سیل برگزار شد، گفت: امروز تمرین شبیه‌سازی سیلاب در پهنه‌های شهر تهران بر اساس چهار سناریو پیش‌بینی شده از جمله سیل دریاچه چیتگر، سیل برگردان غرب و رودخانه کن، فرحزاد و پهنه شمال تهران و سیل برگردان شرق و سرخه حصار در دریاچه فشافویه برگزار شد. سناریوهای اختصاصی برای این مانور تهیه شده و ارزیابان حرفه‌ای این مانور را ارزیابی کردند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح روند برگزاری نخستین دوره مهارت آموزی بقا در شرایط سخت نیز گفت:‌ همچنین در این دوره آموزشی موضوعاتی از جمله عملیات جستجو و نجات با قایق، احیای غرق شدگان و اقدامات لازم برای هماهنگی میان دستگاه‌ها ، موارد HSE و اطلاع‌رسانی تمرین می‌شود. در روز اول این دوره نیز مانوری در یک فضای اردوگاهی عملیات مرتبط با آتش‌نشانی، هلال احمر و چادر زنی تمرین شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;