تغییر و تحول در گروه تخصصی مکانیک نیازمند عزم راسخ همه جانبه است

فرهاد مقیمی– کاندیدای منتخب گروه تغییر و تحول در هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات رئیسه گروه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران  کد انتخاباتی : ۴۲۰
تاسیسات نیوز: سلام ، همزمان با حضور در هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات رئیسه گروه تخصصی نظام مهندسی، لازم می دانم که نقطه نظرات خود را اعلام کنم:
گروه تخصصی اصولا بازوی فکری و تخصصی سازمان نظام مهندسی یا به عبارتی مغز متفکر نظام فنی و اجرایی کشور میباشد که شرح وظایف آن بطور کامل در قوانین نظام مهندسی تبیین گردیده است . در صورت پویایی گروه تخصصی و بها دادن بهینه به این گروه ، بخش عمده ای از مشکلات فنی و اجرایی این کشور حل گشته و نظام مهندسی در مسیر اصلی خود قرار میگیرد . گروه تخصصی می تواند با مرکزیت اصلی خود و همگرایی با دیگر سازمان ها و مراجع فنی و نیز پتانسیل موجود در مهندسین عضو نظام مهندسی ، راهکارهای مطلوب علمی و تخصصی و اجرایی را ارائه نمایند .
لازم است گروه تخصصی در جهت تامین و جلب مشارکت گسترده مهندسان و نیز گسترش همکاری حرفه ای و کارشناسی دقیق و فنی مسائل تخصصی گام اساسی بردارد . در ارتباط با رشته مکانیک آیتم هایی قابل توجه اعم از آتش نشانی و اطفاء حریق و مراقبت ساختمان و تجهیزات در مقابل حریق ، آسانسور و موارد ایمنی آن ، نگهداری تاسیسات ساختمان ها ، توجه به عایق حرارتی ساختمان ها و مسایل مصرف انرژی و ممیزی آن و محاسبات مفید انرژی حرارتی و برودتی  و دیگر موارد و مسایل مرتبط با این رشته مطرح و نیاز است که مسیرهای فنی و اجرایی آن بررسی و تبیین و نهایی گردند .
 در حقیقت رشته مکانیک که قلب و شریان سیالاتی و حرارتی ساختمان ها و صنایع را دارد بایستی مرجع اصلی تصمیم گیری فنی و کارشناسی و تخصصی در نظام مهندسی بوده و بدور از هر گونه حواشی غیر فنی و غیر کارشناسی ، نظر نهایی خود را بطور مطلوب ارائه و در مسیر صحیح دستورالعمل های سازمان قرار دهد .
امید و هدف این است که با همت و یاری کاندیداهای گروه تغییر و تحول بتوانیم با حمایت همه جانبه مهندسین عضو سازمان ، قدم هایی راسخ و صحیح و فنی برداشته و خدماتی درخور سازمان نظام مهندسی ارائه دهیم .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;