تغییر ساعت کاری در تابستان

به گزارش تاسیسات نیوز، گرمای هوا در تابستان روی ساعات کاری نیز تاثیر گذاشته است. شاید بتوان با این روش از گرمای موجود در ایتان ها فرار کرد و به کولرها پناه برد.




اعضای هیات دولت در جلسه روز گذشته خود با توجه به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیر‌دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، با جابه‌جایی ساعات کار به‌منظور استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی موافقت کردند.





به موجب این تصمیم، دولت به استانداران در تمامی شهرهای استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز در شهرهایی از استان‌های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اختیار داد بنا بر تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه‌های مشمول را به ساعت 6 و 30دقیقه صبح تا 13 و 30 دقیقه تغییر دهند.





هیات‌وزیران همچنین کلیه وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی غیر‌دولتی و بنگاه‌های تولیدی را مکلف کرد نسبت به تولید برق با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات 12 تا 16 در ماه‌های تیر و مرداد اقدام کنند.




ماموریت جهانگیری به طیب‌نیا




همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تصویب‌نامه هیات‌وزیران درباره آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1396 کل کشور را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی ابلاغیه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری مقرر شد طرح توزیع سهام عدالت تا پایان سال تکمیل شود. اسحاق جهانگیری رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پروژه اولویت‌دار «سهام عدالت» «مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» را برای اجرا در سال 1396 به وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.




جهانگیری به گیلان رفت



از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته برای بازدید از راه‌آهن قزوین ـ رشت، افتتاح یک واحد صنعتی و بازدید از طرح‌های منطقه آزاد انزلی به استان گیلان رفت. افتتاح یک پروژه در صومعه‌سرا و حضور در جلسه شورای اداری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های اسحاق جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;