تعیین تعرفه‌ خدمات نظام‌ مهندسی مطابق با مبحث دوم مقررات ملی ساختمان

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت : جداول ۱۰ و۱۱ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان مبنای تعیین حق الزحمه مهندسین است و تعرفه‌ خدمات نظام‌ مهندسی برای سال۱۴۰۰ پس از طی تشریفات قانونی و مطابق با مبحث دوم مقررات ملی ساختمان تعیین می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، «الزام نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بر اجرای ابلاغیه» یکی از مطالباتی است که جمعی از مخاطبین است که خواهان پیگیری این مسئله بودند.
به همین منظور با نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت‌وگویی کردیم.
علی مقدم آریایی در پاسخ به این مطالبه مردمی گفت: در سال‌های گذشته رویه بدین صورت بوده است که هرساله درصدی به تعرفه‌ سال قبل افزوده شده و ملاک عمل تعیین تعرفه خدمات مهندسین قرار می‌گرفته است که بر همین اساس در سال ۹۹ نیز در دی‌ماه افزایش تعرفه ۲۵ درصدی اجرایی شد.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: سال گذشته پس از اعلام تعرفه مطابق رویه سابق، در اسفند ماه و بر اساس نظر سازمان نظام مهندسی استان، مقرر شد با توجه به اعلام هزینه‌های ساخت سال ۹۹ اعلام شده توسط شورای مرکزی و تایید شده توسط وزارت راه و شهرسازی باید جداول ۱۰ و ۱۱ مبحث دوم مقررات ملی ملاک عمل برای تعیین تعرفه قرار گیرند.
وی ادامه داد: موضوع مجدد در ۱۷ اسفندماه در هیئت چهارنفره مطرح و جدول ۱۰ هزینه ساخت و مجموع جدول ۱۱(مجموع درصد حق الزحمه مهندسین) مبنای تعیین رقم کل تعرفه قرار گرفته و با در نظر گرفتن حدود اختیارات افزایش و کاهش در مبحث دوم، رقم کل تعرفه توسط هیئت چهار نفره به عنوان تعرفه اصلاحی ۹۹ تصویب و مطابق با سال‌های گذشته در بین رشته‌ها توزیع شد.
مقدم آریایی بیان کرد: در انتهای سال موفق شدیم نگاه افزایش تعرفه را از درصدی افزایش نسبت به سال قبل به جدول ۱۰ و ۱۱ بازگردانیم.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: پس از تصویب تعرفه اصلاحی ۹۹ و ارسال آن به وزارت راه و شهرسازی و تایید نهایی، از تاریخ اول اردیبهشت ماه سال۱۴۰۰، این مصوبه در سازمان نظام مهندسی استان مبنلی عمل قرار داده شده است.
وی یادآور شد: در خصوص تعرفه سال ۱۴۰۰ خدمات مهندسی، پس از تصویب پیشنهاد حداکثری افزایش تا ۲۵ درصد در جداول ۱۰ و ۱۱ در جلسه مورخ ۲۸ فروردین ماه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی، موضوع در جلسه کارگروه هیئت چهار نفره نیز بررسی و برای تصویب در دستور کار هیئت چهار نفره قرار گرفته است که پس از تایید نهایی وزرات راه و شهرسازی و طی تشریفات قانونی ابلاغ شده و ملاک عمل خواهد بود.
مقدم آریایی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ساختار شکست بین رشته‌ای هم گفت: در خصوص تفکیک بین رشته‌ای فقط استان تهران اقدام به اجرایی کردن ساختار شکست سال ۷۹ با موافقت وزیر وقت کرده است و تلاش همه ما اجرا قوانین بوده و تابع قوانین و مقررات فرادستی هستیم، البته امیدواریم شورای مرکزی و وزارت‌خانه به‌زودی در این زمینه تعیین تکلیف کنند.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط و نظرات و همچنین اضافه شدن خدمات تخصصی در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ۲ سال قبل نسبت به انتخاب مشاور شهریگ جهت انجام مطالعات و تعیین حق‌الزحمه منطبق با خدمات مهندسین اقدام کرده است که نتایج این مطالعات پس از نظرسنجی از تمامی سازمان‌های نظام مهندسی کشور و گروه‌های تخصصی، در شورای مرکزی ویرایش شده و مراحل نهایی بررسی و تصویب را طی می‌کند که با توجه به هماهنگی شکل گرفته با وزارت راه وشهرسازی، تفکیک بین رشته‌ای حق‌الزحمه با در نظر گرفتن جمیع جهات نهایی شده و اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در خصوص تعرفه ۱۴۰۰ پس از طی تشریفات قانونی، نسبت به اعلام تعرفه منطبق بر چارچوب های قانونی اقدام خواهد کرد.
منبع فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;