تعمیرات ابتدایی آیفون تصویری را خودتان انجام دهید

یکی از وسایل الکترونیکی که تقریباً در هر ساختمان و خانه­ ای مورد استفاده قرار می­ گیرد، آیفون تصویری می­ باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، با استفاده از آن امکان شنیدن صدا و دریافت تصویر از شخصی که مقابل پنل ورودی درب ساختمان قرار گرفته، وجود دارد و می ­توان با استفاده از درب­ بازکن، در ورودی را برای او باز کرد. بنابراین آیفون­ های تصویری هم صدا و هم تصویر (سیاه و سفید یا رنگی) را انتقال می ­دهند. آنها از نظر انتقال تصویر در دو نوع آنالوگ و دیجیتال ساخته و ارائه می­ شوند. مدل های آیفون دیجیتال به حافظه داخلی مجهز بوده و امکان تجهیز به حافظه خارجی microsd را نیز دارند و با استفاده از آنها می ­توان صدا و تصویر را ضبط و نگهداری کرد.
این وسایل همچون وسایل الکتریکی دیگر ممکن است روزی دچار خرابی شوند و نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشند. قبل از تعمیر آیفون تصویری باید علت خرابی مشخص شود و سپس نسبت به رفع آن اقدام شود. شناسایی علت ایجاد مشکل در آیفون کاری است که احتیاج به تجربه و تخصص دارد و نیاز به یک تعمیرکار برق حرفه­ ای دارد.
مشکلات آیفون تصویری
۱)گوش زنگ می­ خورد اما صدای شخصی که جلوی پنل ایستاده به گوش نمی ­رسد: این مورد در وهله اول می­ تواند از خرابی میکروفون پنل یا بلندگوی داخل ساختمان باشد. در غیر این صورت باید اتصال سیم ­ها بازبینی شود.
۲) گوش زنگ می­ خورد، صدای شخصی که بیرون ساختمان است به گوش می­ رسد اما آن شخص صدای ما را نمی­ شنود: در اینجا باید ابتدا صحت عملکرد میکروفون گوشی و بلندگوی پنل بیرونی را چک کرد، سپس می­ توان اتصال سیم­ ها را مورد بازبینی قرار داد.
 ۲) درب بازکن عمل نمی­ کند: اتصال سیم­ های ورودی به درب­ بازکن و عملکرد رله الکترمغناطیسی باید چک شود.
۳) صفحه نمایش سیاه بوده و چیزی را نشان نمی­ دهد: اتصال سیم­ ها داخل پنل ساختمان، صحت عملکرد صفحه نمایش و برد الکترونیکی مربوط به تصویر باید چک شود.
۴) صفحه نمایش آبی شده است: این مشکل می ­تواند به دلایل زیر باشد:
الف) دوربین پنل آیفون سوخته یا دچار خرابی شده است.
ب) صفحه نمایش دچار مشکل شده است.
ج) LCD آیفون تصویری خراب می­ باشد.
۵) بر برداشتن گوشی و صحبت در آن، صدای سوت به گوش می­ رسد: باید میکروفون دستگاه یا برد الکترونیکی مربوط به سیستم صوت مورد بررسی قرار گیرد.
۶) وجود نویز در آیفون تصویری: این مورد زمانی رخ می­دهد که صدا از داخل به بیرون یا برعکس به خوبی منتقل نشود. علت آن می ­تواند استفاده از سیم بدون فویل، استفاده­ نکردن از شیلد کابل مناسب و یا سربندی نادرست سیم­ های مربوط به صوت باشد.
۷) گوشی زنگ نمی­ خورد: برای این مشکل باید شاستی زنگ پنل ورودی را چک کرد، ممکن است این شاسی خراب شده و اتصال را برقرار نکند. در قدم بعدی اتصال سیم به شاسی و اتصالات دیگر بازبینی می­شود.
۸) کیفیت تصویر صفحه نمایش خوب نیست: این مشکل می ­تواند در وهله اول بعلت سیم­ کشی نا مرغوب و بدون کیفیت باشد که در هنگام نصب آیفون تصویری انجام شده است. در قدم بعد باید تنظیمات صفحه نمایش و همچنین اتصالات آن مورد بررسی قرار گیرد.
توجه می­ کنیم که در نگاه اول شاید ساده به نظر آید اما تعمیر آیفون تصویری قطعاً کار یک فرد عادی نیست، چرا که ممکن است بعلت عدم آگاهی کافی و تجربه لازم به بدترشدن اوضاع و خرابی بیشتر سیستم منجر شود بنابراین بهتر است تعمیرکار برقی را برای اینکار در نظر گرفت که ضمن تجربه در نصب سیستم، شناخت کاملی از نحوه عملکرد هر یک از قسمت ها داشته و بتواند در صورت مشکل و خرابی هر قسمت یا جزء آن مشکل را پیدا کرده و برطرف کند. برای اینکار می ­توان از تعمیرکاران مجربی که در غالب شرکت­ های گوناگون خدمات تعمیر و سرویس انواع آیفون تصویری را انجام می­ دهند، استفاده کرد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;