تعطیلی بسیاری از برندهای معروف تولید لباسشویی

به گزارش تاسیسات نیوز، علی جمالی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی، اظهار کرد: بسیاری از برندهای معروف تولید لباسشویی داخلی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود فقط با 40 تا 60 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند و آنهایی که دولتی هستند بعضا تعطیل شده و یا فقط با 10 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

به گفته جمالی در بخش کولرهای گازی نیز حدود 5 درصد از بازار مصرف را تولیدات داخلی جوابگو است و 95 درصد بقیه از خارج وارد می‌شود.

 

 

 

 

جمالی در ادامه خبر خوشی هم داد و گفت: در زمینه تولیدات شوفاژ و چیلر وضعیت خوبی داریم و می توان گفت تولیدات داخلی در این بخش حدود 80 درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

 

 

 

 

وی در عین حال با اشاره به ضرورت کاهش و یا صفر شدن تعرفه گمرکی برخی کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شود تصریح کرد: به عنوان مثال ترموستات که در صنایع مختلف لوازم خانگی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشور تولید نمی‌شود ولی تعرفه گمرکی آن 15 درصد است و این در حالی است که تعرفه گمرکی کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شود، باید صفر بوده و یا بسیار ناچیز باشد.





او در پایان تصریح کرد: واردات برخی تولیدات خارجی با توجه به این‌که قطعات آنها به صورت سی کی دی (قطعات و مواداولیه) وارد می‌شود گمرکی از آنها دریافت نمی شود بنابراین تولید محصول نهایی ارزان‌تر تمام می‌شود و این موضوع به ضرر تولیدات داخلی است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;