تشکیل کمیته اقدام جهت افزایش ایمنی ساختمان ها

به گزارش تاسیسات نیوز ، تشکیل کمیته اقدام بر مبنای تفاهم هفت جانبه کمیته حفاظت کار (ایمنی) ساختمان‌ها ، برنامه‌ریزی، نظارت و پایش سه اصل مهم جهت پی‌گیری کمیته اقدام خواهد بود که در حال تدوین راهکار‌های عملیاتی آن هستیم
 حسین سلطانی خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران  ضمن اعلام این خبر در گفتگویی اختصاصی با واحد روابط عمومی گفت: برنامه‌ریزی، نظارت و پایش سه اصل مهم جهت پی‌گیری کمیته اقدام خواهد بود که در حال تدوین راهکار‌های عملیاتی آن هستیم.
سلطانی، از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت آموزش سیصد نفر از مهندسین عضو سازمان بعنوان مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه هفت جانبه‌ای که با حضور مدیران هفت دستگاه اجرایی در محل سازمان نظام مهندسی منعقد شد تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های ساختمانی زیر ۲۵ نفر از ابتدای سال ۱۴۰٣ بر مبنای قانون کار یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان است.
عضو هیات مدیره سازمان در ادامه افزود: در کمیته حفاظت فنی یک نفر به عنوان نماینده کارفرما، یک نفر به عنوان نماینده کارگران و یکی از مهندسین آموزش دیده سازمان نیز حضور خواهند داشت.
سلطانی، افزایش بازار کار برای مهندسین به ویژه افراد فاقد پروانه را یکی از اهداف مهم این تفاهم‌نامه دانست و ادامه داد: موضوع حوادث کار همواره یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه‌های مرتبط با موضوع ساخت و ساز می‌باشد که امیدواریم با تشکیل کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های ساختمانی علاوه بر کاهش چشم گیر حوادث ساختمانی رعایت کامل موضوع HSE (حوادث کار، مسایل محیط زیست و بهداشت حرفه‌ای) نیز در دستور کار قرار گیرد.
قابل ذکر است جلسات کمیته اقدام به صورت منظم به میزبانی سازمان نظام مهندسی در حال برگزاری بوده و فراخوان‌های شناسایی مهندسین علاقمند جهت آموزش به زودی انجام خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;