ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند نیروی متخصص است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان  کردستان گفت: ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند نیروی متخصص و کارآمد است که با تربیت و بهره‌مندی از چنین نیروهایی مشکل اصلی صنعت برق هم برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، فردین وکیلی روز دوشنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نبود نیروی متخصص و کارآمد در حرکت به سوی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مشکل اصلی صنعت برق نه تنها در کردستان بلکه در کل کشور است.

وی اضافه کرد: این اداره کل برای ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی ماهر در زمینه تعمیر، نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی آمادگی کامل دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: آماده همکاری در تامین نیروی کار مورد نیاز اقلیم کردستان عراق در حوزه صنعت برق با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان هم هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز در این نشست گفت: بی شک آموزش های مهارتی نقش مهم و استراتژیکی در راستای استفاده همه گیر از انرژی های تجدیدپذیر دارد.

هیوا لهونیان ادامه داد: ما هم آماده تجهیز و راه‌اندازی کارگاه های آموزشی تخصصی برای تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در این حوزه هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;