تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران مهندسان استان تهران

همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران مهندسان استان تهران، به همت واحد ایثارگران سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران، روز ۷ مهرماه ۹۹ در سالن موزه دفاع مقدس و با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، این همایش با حضور جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سازمان، مدیران کشوری و لشکری ازجمله رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، مدیر اجرایی سازمان نظام‌ مهندسی کشور، رئیس گروه ژئوتکنیک پژوهشکده امنیت دانشگاه دفاع مقدس، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مشاور وزارت راه و شهرسازی، وبرخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این همایش، محسن فضل الهی از جانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی ضمن بیان فلسفه تشکیل واحد ایثارگران و اعتلای ایثار و فرهنگ شهادت، گفت: مسئولیت حرفه‌ای ایثارگران را هم‌راستا با مسئولیت اجتماعی آنها دانست و اظهار امیدواری کرد تا جامعه ایثارگران کماکان درراه رضایت خدا قدم برداشته و آرمان های بلند شهدای گرانقدر دفاع مقدس را پاسداری نمایند.
مهندس سعید سعیدیان،رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران و از رزمندگان دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، گفت: دفاع مقدس بخشی درخشان و نورانی سرزمین ما بوده و جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های مردان بزرگ این عرصه همواره در تاریخ کشورمان ماندگار است.    
سعیدیان با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود: قدردانی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بویژه شهدای جامعه مهندسین کشور وظیفه ماست و چیزی نیست که بخواهد از یاد و خاطر مردم ما برود.
مهندس بهمن مومنی مقدم،مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس که با رشادتها و از خودگذشتگی و ایثارشان جانفشانی های حماسی کردند، دوران دفاع مقدس را احیا کننده خودباوری مردمی دانست و اظهار داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی توانستیم با وحدت ملی و همت جمعی در برابر ابر قدرت های دنیا بایستیم .
مومنی مقدم به جانفشانی های ایثارگرانه رزمندگان در دوره دفاع مقدس به ویژه رزمندگان مهندس اشاره نمود و افزود: گر چه جنگ تحمیلی تمام شده است ولی امروز در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار داریم و سازمان نظام مهندسی باید تکالیف و وظایف قانونی و اجتماعی خود را انجام دهد و در راستای تعهدات محوله ایفای نقش نماید.
بر پایه همین گزارش سردار محمدحسن نامی، سردار یزدی و مهندس مهدی چمران از دیگر سخنرانان این همایش بودند که هر یک ضمن بیان رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس به نقش تاثیرگذار مهندسان کشور در زمان جنگ تحمیلی پرداختند.
گفتنی است،واحد ایثارگران سازمان بیش از ۲۰۰۰ عضو فعال دارد و هرساله باهمت و حضور این عزیزان مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مهندس در دوران  دفاع مقدس برگزار می‌شود.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;