تامین معیشت مهندسان در گرو واقعی سازی تعرفه مهندسان

به گزارش تاسیسات نیوز،  رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گلستان: مهمترین موضوع در زمینه معیشت جامعه مهندسی، لزوم واقعی سازی تعرفه‌خدمات فنی و مهندسی است. وی تاکید کرد: تشکیل کمیته چهارنفره در استان تا قبل از پایان سال جاری امری فوری و ضروری است.
رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان عصر یکشنبه ۱۸ دی ماه با مدیر کل راه و شهرسازی استان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که اسداله پناه یزدان معاونت مسکن و ساختمان و محمد توان رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر رعایت مقررات ملی راه و شهرسازی استان حضور داشتند، دانیال  قاسمی اظهار کرد: تعامل بین سازمان نظام مهندسی و اداره‌کل راه و شهرسازی یک رویکرد مدیریتی اصیل و پایه اتفاقات مثبت در عرصه عمران و آبادانی هر استانی است.
 رئیس هیات مدیره سازمان با اشاره به آمادگی سازمان برای همکاری دوطرفه با اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: مهمترین موضوع در زمینه معیشت جامعه مهندسی، لزوم واقعی سازی تعرفه‌خدمات فنی و مهندسی است. وی تاکید کرد: تشکیل کمیته چهارنفره در استان تا قبل از پایان سال جاری امری فوری و ضروری است.
 قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما در هیات رئیسه سال دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان این است که سازمان را از حالت روزمرگی خارج و به پویایی برسانیم و  اقدامات شایسته و ماندگار را رقم بزنیم تا مسیر سازمان به سمت عملکرد بهتر و خلاقانه حرکت کند.
 در این نشست آلوستانی نائب رئیس اول سازمان در خصوص حمایت های بیشتر راه و شهرسازی برای سازمانی قوی و پویاتر و خدمت رسانی بهتر به مردم، میربهبهانی دبیر سازمان در زمینه تعاملات هر چه بیشتر سازمان و اداره کل راه و شهرسازی، سید مجید حسینی عضو هیات مدیره  در زمینه نهضت ملی مسکن و بیمه تامین اجتماعی مهندسان، سید محمد قدس مفیدی عضو هیات مدیره در زمینه بخشنامه تعارض منافع، وحید سپهری عضو هیات مدیره در خصوص تشکیل کارگروه مشترک،  علیرضا ایومن، کامران کبیری ، داوود فیروزیان و امیرحسین محبوبی از اعضای هیات مدیره در زمینه بافت فرسوده ، کاهش منابع درآمدی سازمان و بخش نامه تعارض منافع، سیما و منظر شهری  به ارائه نظرات پرداختند.
 در این دیدار مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان انتخاب اعضای هیات رئیسه سال دوم سازمان را تبریک و از زحمات هیات رئیسه سال اول قدردانی کرد. وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی  آن اداره کل بر پیگیری مطالبات بحق سازمان و جامعه مهندسی استان و تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود تاکید کرد: با برگزاری جلسات مشترک موضوعات فی مابین در فضای تفاهم و همکاری بررسی و در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه مهندسی و عموم مردم اقدامات لازم انجام پذیرد.
 ملک در ادامه بیان داشت: مهندسان خط مقدم رعایت مقررات ملی ساختمان هستند و در صورتی که مهندسان به اجرای مقررات پایبند باشند، عموم جامعه و ارگان‌های دخیل در امر ساخت و ساز مجبور به همراهی با آنان خواهند بود. سازمان نظام مهندسی ساختمان تکالیفی در قبال مهندسان و جامعه دارد و تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا آنچه شایسته مردم است در قالب خدمات مهندسی به آنان ارائه شود.
 وی در پایان به برخی از مطالبات مطرح شده از جمله موضوع تعرفه خدمات مهندسی، بخش نامه تعارض منافع، سیما و منظر شهری، بافت فرسوده، بیمه تامین اجتماعی مهندسان، وکاهش منابع درآمدی سازمان پرداخت و حل مشکلات را در گرو همکاری فی مابین و ارائه راهکارهای عملی به مجموعه مدیریتی دانست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;