تمیز کردن شوفاژ
درست است که تمیز کردن شوفاژها در وهله اول، جلوه بصری فضا را افزایش می دهد، اما زدودن گرد و غبار از روی آن ها می تواند تا حدودی هزینه های استفاده از سیستم گرمایشی را کاهش داده و عملکرد بهینه تری را برای شما به ارمغان آورد.
حتما می دانید که آلودگی های مختلفی در فضا پراکنده هستند، از پرزهای فرش و مبل گرفته تا نیکوتین و دوده هایی که افراد سیگاری در خانه پراکنده می کنند، به این ها گرد و غبار موجود در فضا را اضافه کنید تا به خوبی متوجه شوید که روی رادیاتور ها تا چه میزان می تواند گرد و غبار انباشته شده و از ورود گرمای مطبوع به هوا جلوگیری نمایند. از طرف دیگر برخی ها دوست دارند روی رادیاتور را تزئین کنند، اما یک رادیاتور غبار آلود مکان مناسبی برای چیدمان وسایل تزئینی نخواهد بود!
درست به همین دلیل است که با شروع فصل زمستان و استفاده از رادیاتور ها، لازم است تا آن ها را تمیز کرده و از هرگونه گرد و غبار بزدایید. برای تمیز کردن شوفاژ می توانید از راه های زیر کمک بگیرید:
تمیز کردن شوفاژ
راه های تمیز کردن شوفاژ و رادیاتور
برای تمیز کردن شوفاژ، به وسایل و ابزارهای زیر نیاز دارید:
حوله، سطل آب، صابون، گردگیر دستی، اسفنج، جاروبرقی، چوب بلند، پارچه
برای آنکه شوفاژ را تمیز کنید، باید در ابتدا آن را خاموش نمایید تا رادیاتورها سرد باشند، چرا که ممکن است در صورت داغ بودن رادیاتورها، پوست دست شما دچار سوختگی سطحی گردد.
بعد از سرد شدن رادیاتور ها، جاروبرقی را به برق متصل کرده و به کمک آن تمامی درزهای رادیاتور را از گرد و غبار پاک کنید. تا جایی که امکان دارد به تمامی درزهای این سیستم نفوذ پیدا کرده و آن ها را پاک نمایید. حتی برای این کار می توانید از سری های مختلف جارو برقی استفاده نمایید.